Een nieuw Van der Valk-hotel in Best, het hoofdgebouw van Fontys in Eindhoven, appartementen in een kerk in Valkenswaard, een 76 meter hoge woontoren in hartje Tilburg: VB Groep, een snelgroeiend bouwbedrijf uit de regio Eindhoven, dendert maar door. Vorig jaar doorbrak het bedrijf voor het eerst de omzetgrens van 200 miljoen euro, een verdubbeling in slechts 3 jaar. Daarmee is het al het grootste bouwbedrijf in Brabant geworden. En voor dit jaar worden nieuwe records verwacht.
Maar met die grote groei komen natuurlijk ook weer nieuwe uitdagingen. Zoals: waar haal je de mensen vandaan, zeker in een overspannen arbeidsmarkt als de bouwsector momenteel beleeft? Speciaal daarvoor lanceerde de VB Groep enkele weken geleden een nieuwe wervingscampagne, onder de leuke, woordspelige noemer ‘Wil jij met mij bouwen?‘ ‘Wij zijn namelijk op zoek naar veel enthousiaste bouwplaatsmedewerkers voor uitdagende nieuwbouw- en/of groot-onderhoudsprojecten’, aldus P&O-adviseur Ilse Houben.
Hamertje tik
Lancering van de campagne vond plaats via een live ‘Hamertje Tik’. Daarbij werden passanten uitgedaagd wie het snelst een spijker (recht) in een blok hout wist te krijgen. Lukte dat, dan kon het zomaar gebeuren dat Richard van Huybregts Relou voor jou op de knieën ging, met de vraag: ‘Wil jij met mij bouwen?’
De campagne krijgt niet alleen online een vervolg, maar ook offline. Bijvoorbeeld via een aantal doeken die te zien zijn op de vele bouwplaatsen waar de VB Groep actief is, net als al zijn dochters: Huybregts Relou, Smeets Bouw, Smeets Vastgoedservice, Van Heur Bouw en Onderhoud, Van Miltenburg Bouw en Onderhoud en VB Bouw. Ook de werkbussen van veel medewerkers hebben een make-over ondergaan, speciaal voor de campagne.
En op de bouwplaats ziet dat er zo uit:
Eigen VB Academy
De lancering van de campagne komt min of meer tegelijkertijd met de lancering van de eigen VB Academy, een opleiding die tot doel heeft de ontwikkeling van de eigen medewerkers te stimuleren, een warme introductie te hebben voor nieuwe collega’s, een mentorschap te bieden voor jonge collega’s en zowel in- als extern kennis te delen.
‘We denken dat deze Academy bijdraagt aan het blijvend binden en boeien van onze huidige én toekomstige collega’s.’
Of zoals Huybregts Relou-directeur Sander van Doorn het zegt: ‘Het is mooi om te zien dat we met VB Academy een breed gedragen programma hebben weten te ontwikkelen. Het mooiste is dat deze ontwikkeld is voor en door onze collega’s. We denken dat deze stap een belangrijke bijdrage levert aan enerzijds goed werkgeverschap, en anderzijds het blijvend binden en boeien van onze huidige én toekomstige collega’s.’
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.