‘Alleen de kleur van ons product is grijs’, zeggen ze bij Cementbouw, één van de grootste producenten van betonmortel in Nederland. Rondom dat uitgangspunt is recent een arbeidsmarktcampagne geformuleerd, onder de noemer ‘Geef kleur aan je baan‘. Want ‘werken kun je overal’, aldus de initiatiefnemers. ‘Maar bij Cementbouw krijg je de vrijheid om zelf kleur te geven aan je baan. Bovendien werk je samen met andere kleurrijke mensen.’
Cementbouw is een bedrijf dat al bestaat sinds 1933, en tegenwoordig onderdeel is van het beursgenoteerde CRH, dat officieel bekend staat als het grootste bedrijf van Ierland. Het Nederlandse bedrijf is binnen de Benelux, Duitsland en Frankrijk een constante factor in de wereld van betonmortel, bindmiddelen, recycling, zand en grind. Er wordt niet alleen betonmortel geproduceerd en betonpuin gerecycled, maar het bedrijf voert ook – in eigen beheer – veel logistieke activiteiten rondom deze bouwproductiemiddelen uit.
Juist in de logistiek is de schaarste tegenwoordig groot: chauffeurs zijn steeds moeilijker te vinden.
En juist in die logistiek is de schaarste tegenwoordig groot: chauffeurs zijn steeds moeilijker te vinden. Er zijn bij het bedrijf dan ook met name veel vacatures in de logistiek beschikbaar. Niet zo verwonderlijk dus ook dat met name daar de campagne op gericht is.
4 medewerkervideo’s
Die campagne bestaat overigens vooral uit een vernieuwde werkenbij-site. Niet alleen de felle kleuren en de fotografie spelen hier een rol, een centrale functie is ook weggelegd voor 4 video’s, waarin verschillende medewerkers (allemaal mannen, dat dan weer wel) in een minuut of 2 uitleggen hoe zij op hun eigen manier kleur geven aan hun baan.
Ook is er een leuke visuele manier gevonden om vacatures op sociale media extra onder de aandacht te brengen:
Cementbouw werkt momenteel met in totaal zo’n 200 voertuigen. Die worden aangestuurd vanuit 20 locaties in de Benelux. Het HR-team, verantwoordelijk voor een goede invulling van de vacatures, bestaat uit 3 mensen.
Lees meer:
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.