Gem. leestijd 2 min  996x gelezen

Campagne van de week: hoe ‘The Real World’ HMC aan nieuw personeel moet helpen

Geen strakke recruitmentvideo, maar een 10-delige videoserie waarin de kijker kennis maakt met vijf werknemers die hun ongezouten mening geven over hun werkgever. Oftewel: ‘The Real World’. Dat is het concept waarmee Haaglanden Medisch Centrum aan gespecialiseerde werknemers wil komen.

Campagne van de week: hoe ‘The Real World’ HMC aan nieuw personeel moet helpen

In de 10-delige videoserie ‘HMC The Real World‘ delen medewerkers van Het Haaglanden Medisch Centrum hun ervaringen op de werkvloer, met als achterliggend doel om nieuwe collega’s te rekruteren.

‘Een strakke en gelikte recruitmentvideo? Daar prikken de meeste mensen zo doorheen.’

Een strakke en gelikte recruitmentvideo? ‘Daar prikken de meeste mensen zo doorheen’, stelt het ziekenhuis. ‘Wij zijn ervan overtuigd dat goed personeel de overstap pas maakt als ze een beeld van de werkelijkheid krijgen en als ze zich kunnen identificeren met wat ze zien. Hierom laten wij met alle vertrouwen ons eigen personeel aan het woord, met kritiek en al.’

Voor (nieuwe) medewerkers, door medewerkers

Op 18 juni ging de nieuwe wervingscampagne van Haaglanden Medisch Centrum van start. Medewerkers hebben zelf bepaald hoe de campagne eruit moest komen te zien en werkten mee aan de uitvoering. In de 10-delige videoserie kan de kijker kennismaken met 5 werknemers van verschillende afdelingen die samen de nieuwe campagne van HMC bedenken en daarbij hun ongezouten mening geven over hun werkgever.

‘Nog niet eerder gaf een ziekenhuis een wervingscampagne volledig uit handen aan het eigen personeel.’

De medewerkers worden de rest van het jaar gevolgd, tijdens hun werk en daarbuiten. Tot het einde van 2019 deelt het medisch centrum hun ervaringen, positief én negatief, op de eigen website en via sociale media. Het gaat om ‘een unieke wervingscampagne’, stelt het HMC: ‘Nog niet eerder gaf een ziekenhuis een wervingscampagne volledig uit handen aan het eigen personeel, dat vervolgens ook nog eens ongefilterd de realiteit in beeld brengt.’

Top Employers

HMC mag zich sinds dit jaar rekenen tot de ‘Top Employers’ van Nederland, ook al een primeur voor een ziekenhuis in de regio Zuid-Holland. Haaglanden Medisch Centrum (HMC) – dat bestaat uit de ziekenhuizen Antoniushove, Bronovo en Westeinde – presenteert de laatste jaren al vaker opvallende arbeidsmarktcommunicatie. De campagne ‘Geef je carrière een plus‘ werd in 2018 nog ingezonden voor een Werf& Award.

Lees ook:

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners