Net zoals bijna elke zorgorganisatie in ons land zoekt ook Sevagram nieuwe medewerkers. De organisatie, die met 2.750 medewerkers en zo’n 1.200 vrijwilligers voor tal van ouderen zorgt in Heerlen, Maastricht en het Limburgse Heuvelland, heeft het afgelopen jaar heel wat te verstouwen gehad. Niet alleen liet corona de aangesloten verpleeghuizen al snakken naar adem, vorig jaar kwam daar ook nog eens een zware overstroming bij, met alle gevolgen van dien.
Maar daarvan allemaal geen spoor in de nieuwste wervingscampagne, gemaakt door het Maastrichtse Zuiderlicht, het grootste brandingbureau van Limburg en behorend tot de top 20 van Nederland. Die campagne focust op ‘de medewerkers en hun passies’, zoals de organisatie het zelf noemt. ‘Want werken is een stuk leuker als je je hobby mag meenemen, toch?’
Niet de eerste
Sevagram is niet de eerste die hobby’s van medewerkers centraal stelt in zijn campagne. Vorig jaar speelden bijvoorbeeld het CBS en het LUMC deze zelfde troefkaart. Maar de Limburgse zorgorganisatie koppelt het wel meteen aan het hart van het werk. ‘We stelden ons eerst de vraag wat werken bij Sevagram nou eigenlijk zo bijzonder maakt’, vertelt recruiter Maud Sijstermans. ‘En dat is dat je hier als medewerker dankzij de grootte van de organisatie de ruimte krijgt om te ontdekken waar je hart ligt. Bijvoorbeeld door op verschillende locaties te werken. Maar ook door zelf invulling te geven aan de manier waarop je bijdraagt aan het welzijn van bewoners. Een middag genieten van muziek, een voorleesavond, samen werken aan een kunstwerk of lekker buiten bezig zijn. Het kan allemaal.’
Een middag genieten van muziek, een voorleesavond, of lekker buiten bezig zijn. Het kan allemaal.’
Sevagram geeft je daarmee de ruimte om jouw hobby’s mee te nemen naar je werk. Zie daar: het campagnethema geboren. Sijstermans tekende samen met manager marketing en communicatie Mehlika Schopen voor de totstandkoming ervan. ‘We besloten potentiële medewerkers aan te spreken op hun passie náást de zorg. Op die hobby waar ze al hun vrije uurtjes in steken. Want bij Sevagram kun je dit combineren met je werk als zorgprofessional. Je neemt je hobby gewoon mee naar je werk, en krijgt de ruimte om te doen waar je hart ligt. Dat maakt het werk niet alleen leuker voor jezelf, maar ook voor de bewoners.’
In bushokjes en sociale media
Om de boodschap over te brengen zochten Sijstermans en Schopen ‘medewerkers met een bijzondere hobby.’ ‘Een hobby waar ook de bewoners van meegenieten. Vanwege corona was het helaas niet mogelijk om de Sevagrammers in actie op de werkvloer te fotograferen. Daarom werd het studiofotografie, maar dan wel met alle toeters en bellen: rekwisieten, visagie, styling, licht en nog veel meer.’
8 collega’s zijn de komende tijd te zien in de krant, op posters, de bus, bij RTV Maastricht en zelfs langs de A2.
Uiteindelijk werden acht collega’s geportretteerd. Zij zijn de komende tijd te zien in de krant, in bushokjes, op social media, op posters, op de achterkant van de bus, bij RTV Maastricht en zelfs langs de A2. Daarvandaan moeten ze leiden naar de landingspagina met actuele vacatures voor de 19 zorgcentra, het geriatrisch revalidatiecentrum, de thuiszorg, de zorgboerderij én de 3 hospices van de Zuid-Limburgse organisatie.
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.