Gem. leestijd 3 min  662x gelezen

Campagne van de week: De ex-profvoetbalster die voor RGF Staffing nieuwe recruiters zoekt

Als ex-profvoetbalster wil Anouk Hoogendijk altijd winnen. Die boodschap verkondigt ze ook in de recente campagne waarmee RGF Staffing nieuwe recruiters zoekt, onder de noemer: ‘De komende minuut kan je leven veranderen.’

Campagne van de week: De ex-profvoetbalster die voor RGF Staffing nieuwe recruiters zoekt

We schreven het vorige week al, en ook Indeed merkte het deze week op: de vraag naar recruiters en intercedenten groeit momenteel weer razend hard. Noemden we toen YoungCapital dat aangaf plek te hebben voor veel nieuwe recruitmentprofessionals, dit keer staan we stil bij een andere grote uitzender: RGF Staffing, de nieuwe naam voor USG People, dat voor merken als Unique, Start People, ASA, Medi Interim, Technicum en Secretary Plus volop op zoek is naar nieuwe uitbreiding.

‘Met een influencer spreken we een specifieke doelgroep aan.’

De HR-dienstverlener heeft er zelfs een heuse campagne voor opgetuigd, met (oud-)profvoetbalster Anouk Hoogendijk in de hoofdrol. ‘Door met een influencer personeel te werven, onderscheiden wij ons in de markt en spreken we een specifieke doelgroep aan’, aldus Jessica van den Engel, directeur people & culture van RGF Staffing the Netherlands. ‘Met duidelijke targetting heeft dit alleen in de eerste week al honderden reacties opgeleverd.’

War for talent

RGF Staffing is momenteel op zoek naar zo’n 200 nieuwe collega’s, voor zowel het hoofdkantoor als voor de dochterbedrijven. En het liefst ook op korte termijn. De HR-dienstverlener merkt namelijk dat de vraag naar flexibele arbeidskrachten in meerdere sectoren pijlsnel stijgt. ‘Wij zien de markt op vele fronten versnellen’, aldus Van den Engel. ‘Al onze data wijzen erop dat we een nieuwe fase ingaan. Na de coronaklap zien we nu een opwaartse beweging waarbij in verschillende sectoren de vraag naar flexkrachten explosief toeneemt. De war for talent is weer helemaal terug.’

‘Al onze data wijzen erop dat we een nieuwe fase ingaan. De war for talent is weer helemaal terug.’

rgf staffing jessica van den engel over campagne met profvoetbalster
Jessica van den Engel

De vraag naar flexkrachten is met name groot in de zorg, maar ook in de overheid, bij de banken en verzekeraars, in het klantcontact, de transport en logistiek, engineering en techniek staan werkgevers om personeel te springen, merkt Van den Engel. ‘Daarnaast is er een opvallend sterke toename in de vraag naar interim professionals met juridische ervaring, kennis op het gebied van marketingcommunicatie en financiën. Ook de vraag naar studenten zien we weer toenemen nu Nederland stap voor stap in beweging komt.’

Uitdaging: uitstroom bij GGD’s

RGF Staffing heeft de afgelopen maanden alle zeilen bijgezet om de verschillende GGD’s in Nederland van voldoende geschikt personeel te voorzien. Alleen al bij de GGD in Utrecht heeft Unique tijdens de coronatijd zo’n 7.000 flexmedewerkers geplaatst. Het bedrijf heeft een aparte bedrijfsunit ingericht die zich volledig richt op het werven, plannen, organiseren en behouden van mensen die werken in een zogenoemde coronabaan bij een GGD of een aanpalende organisatie.

Alleen al bij de GGD in Utrecht heeft Unique tijdens de coronatijd zo’n 7.000 flexmedewerkers geplaatst.

Het gaat daarbij bijvoorbeeld om medewerkers die werken als callcentermedewerker, medewerker bron- en contactonderzoek, manager teststraten, vaccineerder, verpleegkundige of arts. Deze unit waarborgt alle relevante kennis en kunde, flexibiliteit en capaciteit. Om de GGD-organisatie maximaal te ontzorgen en zo een bijdrage te leveren aan het gezamenlijk bestrijden van de pandemie. ‘De uitdaging waar we nu voor staan is deze mensen na beëindiging van hun contract door te plaatsen naar een volgende baan’, aldus Van den Engel.

‘We willen voorkomen dat mensen bij de GGD’s voortijdig uitstromen.’

‘We willen voorkomen dat mensen tijdens de looptijd van hun opdracht bij de GGD’s op zoek gaan naar een andere baan en voortijdig uitstromen. Daarom gaan wij tegen die tijd voor hen op zoek naar een volgende baan. Ook bieden we scholing en jobcoaching aan om deze doelgroep een zo goed mogelijk perspectief te bieden voor de toekomst. Zo kunnen we de uitstroom gecontroleerd laten verlopen en kunnen flexmedewerkers zonder moeite naar een volgende baan.’

Recruiters nodig

Maar daar zijn dus nog wel veel (nieuwe) medewerkers voor nodig. En dat laten ze niet alleen weten via paginagrote krantenadvertenties, maar ook via video. ‘Start People en Unique zijn op zoek naar jou’, laten ze Hoogendijk daarin dan ook roepen. ‘De komende minuut kan je leven veranderen. Wil jij – net als ik – altijd winnen? Heb je die can-do-mentaliteit? Pak dan die kans, want het is tijd voor verandering. De bal ligt bij jou.’

profvoetbalster anouk hoogendijk

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners