Accountants- en adviesorganisatie PwC wil de komende 5 jaar zijn personeelsbestand met zo’n 100.000 professionals uitbreiden. De strategie die daarbij hoort is ‘The New Equation’ gedoopt, een concept dat recent ook werd doorvertaald in een Nederlandse arbeidsmarktcampagne, onder de noemer ‘Be a Part of The New Equation.’
Met deze nieuwe mediacampagne wil PwC, een van de bekende Big Four in de accountancywereld, laten zien welke bijdrage het kantoor kan leveren om bedrijven, organisaties en overheden te helpen om antwoorden te vinden op de maatschappelijke uitdagingen van vandaag en morgen. En tegelijk mensen oproepen om te solliciteren op de vele vacatures die ook in Nederland te vinden zijn (momenteel bijna 300 op een totaal personeelsbestand van zo’n 5.000).
Duurzaamheid voorop
PwC heeft het in de campagne onder meer over thema’s als de klimaatcrisis, flexibilisering van de arbeidsmarkt en digitalisering. Door ‘unieke, onverwachte combinaties’ te maken van expertises, ervaringen en technologie, wil het kantoor voor nieuwe, onverwachte oplossingen zorgen ‘in de beweging naar een duurzame toekomst voor iedereen’, aldus de campagne, die bijvoorbeeld analisten, economen, techneuten, accountants, juristen, vernieuwers en verhalenvertellers wil aanspreken.
Met de nieuwe wereldwijde strategie van PwC zou in totaal een bedrag van zo’n 12 miljard (!) dollar gemoeid zijn.
De campagne, die ook op de Nederlandse tv is te zien, is een coproductie tussen het Amerikaanse R/GA en het Nederlandse N=5. Employer Branding Specialist Carlijn Stultiens vertelde er vorige week nog over tijdens Digitaal Werven. Wereldwijd wil PwC over 5 jaar zo’n 384.000 medewerkers tellen. Dat past overigens in een trend. De afgelopen 5 jaar nam het aantal werknemers namelijk ook al met een kwart toe. Met de nieuwe wereldwijde strategie van PwC zou in totaal een bedrag van zo’n 12 miljard (!) dollar gemoeid zijn. Naast extra personeel wil het kantoor dit geld onder meer gebruiken voor training, technologie en het opkopen van kleinere concurrenten.
1 + 1 = 2. Of niet?
‘Samen uitdagingen aangaan, met diverse, ambitieuze mensen, met verschillende passies, ideeën en perspectieven’, zo reageert Karlien Serrarens op de campagne, waar ze als director marketing dichtbij betrokken was. ‘Eén plus één is twee. Maar is de wereld nog wel zo eenvoudig? Om antwoorden te vinden op complexe uitdagingen, brengen wij de verschillende perspectieven, vindingrijkheid en passies van onze mensen samen met de nieuwste technologie. Want echte duurzame vooruitgang ontstaat als mensen en nieuwe ideeën samenkomen. Die optelsom noemen we The New Equation.‘
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.