De ene zegt: ‘Keigoed’. De ander: ‘Topper!’ De ene komt dan ook uit het Brabantse Oisterwijk, de andere uit het Zuid-Hollandse Berkel-Rodenrijs. En waar de ene al 55 is, is de andere pas 31. Ze hebben allebei dus een andere leeftijd, en een ander dialect. Maar samen zijn Pat en Peer wel een illuster duo, op zoek naar meer talent in dakbedekking, voor het nu zo’n 80 medewerkers tellende bedrijf DAKaccent.
Op de website kun je met een aantal termen je eigen ‘DAKaccent’ testen.
Het is zo’n wervingscampagne die bewijst dat goede employer branding heus niet alleen voor de grootste bedrijven is weggelegd. Als je er maar een sympathieke, persoonlijke draai aan weet te geven. En ook niet te bang bent voor een grapje op z’n tijd. Zo kun je op de website een test doen om je eigen ‘DAKaccent’ vast te stellen aan de hand van een aantal termen. Eén daarvan betreft het hoogwaardig isolatiemateriaal Polyisocyanuraat, kortom PIR. ‘Niet te verwarren met Peer’, voegen ze dan toe. Kijk, dat zijn de kleine dingen die een campagne meteen een glimlach geven.
Of, ook leuk, het ABC’tje: Afschot. Bitumen. Compartimentering. En zo hebben Pat en Peer nog wel meer in petto voor de doelgroep: ‘vakdekkers en dakkundige onderhoudsmonteurs’. ‘Jong geleerd of oud gedaan, als jij ’t DAKaccent verstaat, dan kun jij de klus wel aan’, zeggen ze. ‘Kijk maar eens bij de vacatures. Zit er een mooie functie voor je tussen, reageer! We leren je graag kennen! En ook als de vacature (nog) niet helemaal aansluit op jouw wensen of profiel, of als je liever eerst nog wat dingen aan ons wilt vragen. Pat & Peer zien je graag verschijnen.’
‘Met de daklepel ingegoten’
Het duo krijgt op de site een ruime introductie. Zo leren we dat de 55-jarige Peer oorspronkelijk uit Eindhoven komt, maar nu alweer jaren met vrouw en twee dochters in Oirschot woont, en al dik 30 jaar op het dak aan het werk is, waarvan de laatste 18 jaar al bij DAKaccent. Hij leerde het dakdekkersvak van z’n vader. ‘Met de daklepel ingegoten’, zegt-ie zelf altijd. ‘Elke dag buiten het dak op, da’s toch het mooiste wat er is.’
‘Elke dag buiten het dak op, da’s toch het mooiste wat er is.’
Van Pat, voluit: Patrick, leren we dat hij 31 jaar geleden werd geboren in Pijnacker, en dat hij na de middelbare school eerst als steigerbouwer begon. Het kon hem daarbij niet hoog genoeg zijn. ‘Hoe hoger hoe beter en vrijer. En hoger dan het dak kon ik niet. Dus koos ik voor de dakdekkersopleiding bij Tectum en rolde als BBL’er zo het dak op!’ Nu loopt hij bij DAKaccent mee met de ‘ouwe rot’ Peer, om nog meer te leren over het ambacht, het bedrijf én alle namen van z’n nieuwe collega’s. Of, zoals hij zelf zegt: ‘Zwijgen is zilver, dekken is goud.’
De campagne
De avonturen van Pat en Peer zijn te volgen via allerlei kanalen, van Instagram tot LinkedIn. Ze hebben een flink aantal korte video’s opgenomen waarop je niet alleen ziet hoe ze elkaar ontmoeten, maar ook wat er allemaal bij het dakvak komt kijken en hoe hun werkweek eruitziet. ‘Gewoon goed. Zonder gedoe’, zoals ze zelf zeggen.
Dit bericht op Instagram bekijken
De campagne rondom Pat en Peer is trouwens de verantwoordelijkheid geweest van Melanie Wolters. Het is een van haar laatste klussen bij DAKaccent geweest, want ze gaat vanaf 1 april wat dichter bij huis werken. Dat betekent ook meteen dat er nóg een vacature openstaat bij het bedrijf, dat dus niet alleen mensen zoekt die het dak op durven, maar ook mensen die onder dat dak een bijdrage kunnen leveren.
Lees ook:
- De 50 beste wervingscampagnes van 2023
- Dit waren de beste recruitmentcampagnes van het jaar 2022
- Alle campagnes van de week
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.