Laatst naar Max Verstappen zitten kijken? Of naar The Voice of ‘Op zoek naar Maria‘? Met Pasen naar The Passion? Of juist naar de Extreme-E in Saudi-Arabië? Waarschijnlijk had je het niet door, maar al die tv-uitzendingen zouden niet mogelijk zijn geweest zonder NEP The Netherlands, een Nederlands bedrijf dat zich voornamelijk richt op (live) registraties – in hoge beeldkwaliteit – van internet-, televisie-, radio- en muziekproducties.
Ondanks, of misschien wel dankzij corona, kent het bedrijf een sterke groei.
Ondanks, of misschien wel dankzij corona, kent het bedrijf een sterke groei in met name de online registratie van live evenementen, webinars of webcasts. En daarvoor zijn mensen nodig. Best veel mensen. Het bedrijf, dat tot 2016 bekend stond als DutchView, kent nu al zo’n 900 medewerkers, maar daar kunnen er de komende tijd zeker nog zo’n 150 bij. Reden dus om recent hiervoor een campagne te lanceren.
‘De achterkant van televisie-Nederland’
NEP The Netherlands wordt ook wel ‘de achterkant van televisie-Nederland’ genoemd. ‘We zijn geen doorsnee mediabedrijf. Dus verwacht ook geen gewone baan. Verwacht meer’, dat is in het kort de boodschap zoals ‘creative agency‘ Mensch die voor het bedrijf verwoordde. Of in het Engels: ‘Never Expect the Possible‘, ook meteen een mooie verwijzing naar de naam van het bedrijf.
‘Door verbreding van ons aanbod, moeten we ook kijken naar meer diverse teams.’
Met de campagne wil NEP niet alleen de bekende televisiesector aanspreken, maar ook breder kijken, naar bijvoorbeeld de creatieve en evenementenbranche. ‘Door verbreding van ons aanbod, moeten we ook kijken naar een meer diverse samenstelling van onze teams’, aldus CHRO Kirsten Nijmeijer. ‘De frisse aanpak van Mensch en hun focus op het karakter van ons merk spreekt ons aan. Als NEP kunnen we ons juist met onze karakteristieke cultuur onderscheiden.’
16 april: online event
De campagne is uitgevoerd in samenwerking met BRANDMANNEN, uit Heemstede. Middels een omnichannel-strategie zorgen zij ervoor dat de doelgroepen op de meest relevante plaatsen van het web bereikt worden met aantrekkelijke advertenties. Hierin werkt Brandmannen met het See, Think, Do, Care-model om de latent werkzoekenden te verleiden tot deelname aan de digitale events.
Een omnichannel-strategie moet de doelgroepen op de meest relevante plaatsen bereiken.
Het eerste van die digitale events vindt op vrijdag 16 april plaats, als het mediatechnologiebedrijf haar digitale deuren opent voor een virtueel job event, #UPNEXT geheten. Er zijn twee varianten, een voor broadcast-vacatures, en eentje voor development-vacatures. Het moet hét job event voor mediatalent worden. Van camera-operators en audiotechnici voor meercamera-operaties tot de software developers en unreal technical artists die bouwen aan de toekomst.
Never expect the possible
De rode draad door alles wat NEP The Netherlands doet? Dat is de onvoorspelbaarheid. Van een neerstortende luchtballon tot woedende voetballers, geen dag is hetzelfde, zegt het bedrijf. En wat er ook gebeurt, the show must go on. In de employer branding-campagne, die met name online wordt ingezet, wordt voor potentiële medewerkers dan ook invulling gegeven aan het NEP-merkconcept, onder de noemer: ‘Never expect the possible‘.
De internationale NEP Group is ruim 30 jaar geleden in de VS gestart. Toen het in Nederland landde, begon het aanvankelijk met een reeks overnames, zoals die van DutchView Infostrada. Het mediatechnologiebedrijf is internationaal marktleider en telt in Nederland bijna 900 medewerkers. Wereldwijd zijn er meer dan 4.500 mensen bij NEP in dienst, die daar producties ondersteunen in meer dan 65 landen, op alle 7 continenten, van de Oscars tot de Olympische Spelen.
‘Zichtbaarheid nodig’
Het werk van NEP komt dus op alle denkbare schermen de Nederlandse huiskamers binnen. Toch bleef het bedrijf tot voor kort zelf vaak letterlijk en figuurlijk achter de schermen. Niet altijd wenselijk, constateerden ze zelf, als je door de forse groei continu behoefte hebt aan nieuwe talenten en dus zichtbaarheid op de arbeidsmarkt. Zeker ook als je een leidende rol wil blijven vervullen in ontwikkelingen als Augmented Reality (AR), streaming services en video over IP. De nieuwe campagne, een vervolg op een twee jaar geleden ingezette interne brandingcampagne, moet daarop het antwoord bieden.
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.