Gem. leestijd 3 min  1572x gelezen

Campagne van de week: hoe het Kadaster zijn medewerkers létterlijk op de kaart zet

Campagne van de week: hoe het Kadaster zijn medewerkers létterlijk op de kaart zet

Soms kan een idee heel simpel zijn. En dan gaat het helemaal om de uitvoering. De nieuwe campagne van het Kadaster laat zien hoe mooi dat kan uitpakken.

Het Kadaster beheert onder andere alle topografische basisbestanden van Nederland. En ze kunnen wel wat nieuw personeel gebruiken. Dus wat doe je dan als je een nieuwe campagne daarvoor bedenkt? Huidige medewerkers letterlijk op de kaart zetten! Het lijkt misschien een relatief eenvoudig idee, maar in de uitvoering is de nieuwe campagne zeker geslaagd.

kadaster twee

Inmiddels acht medewerkers staan op die manier met hun verhaal én hun hoofd op de kaart, op de vernieuwde werkenbij-site van het zelfstandige bestuursorgaan. De campagnebeelden zijn ook te zien intern op de vestigingen, op externe vacaturewebsites, op beurzen en in social advertenties. De productie van de campagne is gedaan door creative agency ARA en fotograaf Krijn van Noordwijk.

kadaster op de kaart

Opgericht in 1832

Het Kadaster is de bron van informatie over eigendom en gebruik van vastgoed en ruimte in Nederland. De organisatie is opgericht in 1832, en heeft zijn hoofdkantoor in Apeldoorn. Zo’n 1.700 medewerkers werken er momenteel aan de wettelijke taak gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland te registeren en te verstrekken aan notarissen, financiële instellingen en particulieren.

kadaster 9

Sinds afgelopen jaar werken het Recruitmentteam en de afdeling Communicatie slagvaardig samen in de projectgroep Arbeidsmarktcommunicatie. De organisatie kan overigens nog versterking gebruiken op recruitmentgebied: de werving voor een IT-recruiter is net succesvol afgerond, maar een Corporate Recruiter voor het werving & selectieteam, dat de naam “Matchpoint” heeft meegekregen, en momenteel bestaat uit vijf recruiters, is nog van harte welkom!

kadaster

Diversiteit op de kaart

Vorig jaar zette het Kadaster trouwens nog een ander HR-onderwerp ‘op de kaart’:  diversiteit. Voor deze campagne werden geen gezichten van medewerkers geprojecteerd op een landkaart, maar werden juist medewerkers op een levensgrote kaart gezet. Met de campagne ‘Diversiteit maakt kwaliteit‘ liet het Kadaster niet alleen zien open te staan voor allerlei achtergronden en verschillen, maar wilde het ook andere organisaties uitdagen om het samen nóg beter te doen.

kadaster diversiteit

De volgende stap in deze campagne is overigens werving via eigen medewerkers, vertelt communicatiemedewerker Daphne Hendriks. “Zij worden aangespoord om mensen uit hun eigen netwerk op de kaart te zetten.”

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Lees ook:

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners