Gem. leestijd 2 min  675x gelezen

Campagne van de week: bij de Protestantse Kerk komen sollicitanten nu ‘als geroepen’

Uitdaging en zingeving kunnen goed samen gaan. Met die boodschap lanceert de Protestantse Kerk in Nederland een heuse wervingscampagne, onder de noemer ‘Je komt als geroepen‘.

Campagne van de week: bij de Protestantse Kerk komen sollicitanten nu ‘als geroepen’

Als er één organisatie is die kan zeggen dat ze een missie heeft, dan is het wel de Protestantse Kerk in Nederland. ‘We geloven dat de kerk er niet is voor haarzelf alleen, maar dat ze geroepen is’, schrijft de kerk op haar site. Dat ‘geroepen‘ is ook het thema geworden van de nieuwe arbeidsmarktcampagne, waarmee de kerk laat zien wat voor interessant werk er allemaal te doen is.

Meer leden dan de KNVB

De Protestantse Kerk telt in Nederland zo’n 1.850.000 leden, verdeeld over 1.572 gemeenten. Dat betekent dat de Protestantse Kerk meer leden telt dan alle voetbalverenigingen van Nederland samen (de KNVB heeft 1,2 miljoen leden). De gemeenten van de Protestantse Kerk hebben samen 2.217 kerkgebouwen in eigendom, waarvan er 1.249 een monumentenstatus hebben.

De Protestantse Kerk telt in Nederland zo’n 1.850.000 leden, verdeeld over 1.572 gemeenten

Al die gemeenten worden ondersteund door een landelijke dienstenorganisatie in Utrecht, waar zo’n 200 mensen werken. Zij ondersteunen niet alleen de kerken in Nederland, maar verrichten ook aansprekende activiteiten in binnen- en buitenland om christelijke gemeenschappen te helpen zichtbaar te zijn in hun omgeving.

Geloofwaardige campagne

Maar de Dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk kent wel een probleem: de loopbaanmogelijkheden die worden geboden, zijn weinig bekend. Zelfs onder de (vele) kerkleden zelf. Daarom deed de kerk een beroep op Macknificent Arbeidsmarktcommunicatie. De vraag: ontwikkel een geloofwaardige campagne die zorgt dat leden van de Protestantse Kerk aan de Dienstenorganisatie denken, zodra zij een stap in hun loopbaan overwegen.

‘Je komt als geroepen’

Die campagne is er dus nu, rondom het thema ‘Je komt als geroepen’. In de campagne vertellen medewerkers in zes verschillende video’s waarom hun werk bij de Dienstenorganisatie zo boeiend is. Daarnaast komen er kleurrijke uitingen in print (onder meer in Trouw, het Reformatorisch Dagblad, RD Magazine, Visie, Eva, en de NCRV-gids) en voor sociale media (Facebook en Instagram). Die uitingen stippen steeds verschillende vakgebieden aan (zoals finance, marketingcommunicatie, relatiemanagement, of de organisatie van evenementen). Alle uitingen verwijzen naar werkvoordekerk.nl.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners