Gem. leestijd 3 min  505x gelezen

Campagne van de week: Hoe Coreworks het nu alweer aandurft podiumbouwers te zoeken

Dat is lef hebben: de fieldlabs zijn nog niet afgelopen, of Coreworks is voor het komende festivalseizoen alweer op zoek naar ijzersterke podiumbouwers. Waarom (en hoe) doen ze dat?

Campagne van de week: Hoe Coreworks het nu alweer aandurft podiumbouwers te zoeken

De coronamaatregelen worden voorlopig niet versoepeld. Na tienen mogen we nog steeds ons huis niet uit. Studenten mogen nog steeds nauwelijks naar de universiteit. En een festival vieren? Dat mogen we nu alleen nog maar op streng gecontroleerde fieldlabs. Desondanks zijn er altijd optimistische ondernemers die ook hier kansen in zien. Die hoop blijven koesteren en een nieuwe horizon zien gloren, vol feestende massa’s.

Er zijn gelukkig altijd ondernemers die nog een nieuwe horizon zien gloren.

Een van die hoopvolle ondernemers is Coreworks, evenementenbedrijf uit Den Bosch. En de ‘nieuwe horizon’ is dan ook maar meteen het concept geworden van de recente wervingscampagne waar ze mee komen, op zoek naar goede steiger- en podiumbouwers. Voor als het dadelijk toch onverhoopt mogelijk wordt weer festivals te organiseren.

Handjes in de lucht

‘Wat snakken we allemaal naar onze vrijheid. Een biertje in de hand, muziekje op de achtergrond, handjes in de lucht… Het is al even geleden, de laatste keer dat we dit beleefden. Maar er is hoop en perspectief. De overheid heeft een garantiefonds in het leven geroepen, waardoor het weer mogelijk wordt te gaan organiseren en op korte termijn vinden ook de eerste testevenementen plaats. Wij geloven in de toekomst!’

‘Wij zoeken mannen en vrouwen die letterlijk een feestje willen bouwen.’

Met die boodschap opent Coreworks, evenementenbedrijf uit Den Bosch, sinds enige weken dat ze op zoek zijn naar podiumbouwers. ‘IJzersterke mannen of vrouwen die een feestje willen bouwen! Letterlijk bouwen’, zo valt op de site te lezen. ‘Van een leeg grasveld of evenementenhal een fantastisch decor maken waar mensen de tijd van hun leven beleven!’

‘Positieve gevoel uitstralen’

Coreworks wil met de campagne bewust ‘een positief gevoel uitstralen’, zegt Michael Brugmans, een van de eigenaren van Kimmic, het bureau uit Den Bosch dat de communicatie voor de podiumbouwer verzorgt. ‘Zij pieken echt in de zomer. Ze hebben een aantal vaste mensen in dienst, maar omdat ze voor heel veel festivals de opbouw verzorgen, hebben ze in de zomer altijd meer mensen nodig. En daarom moeten ze die op tijd weer aan zich binden.’

‘Je kunt het je niet veroorloven om dan pas te beginnen met werven.’

Ja, het is best een gok, geeft hij toe. ‘Een grote klant is bijvoorbeeld Paaspop. Die hebben hun festival nu verplaatst naar september. Je hoopt natuurlijk dat het dan wél doorgaat. Dus het kan zijn dat het je nu voor niets aan het werven bent. Maar aan de andere kant: je kunt het je ook niet veroorloven om dan pas te beginnen met werven. Daarvoor is deze groep te schaars.’

Scholen benaderd

Voor de campagne gebruikt Coreworks onder meer sociale media. Ook (mbo-)scholen in de regio worden benaderd. De vormgeving, met de glorende horizon, kwam tijdens een gezamenlijke brainstorm al snel naar boven, vertelt Brugmans. ‘Ken je Also Sprach Zarathustra van Richard Strauss, dat thema van A Space Odyssey? Daar moesten wij meteen aan denken, dat gevoel wilden wij ook uitstralen.’

En dan zeker met die rake klappen op het eind… Ons oordeel: geslaagd. ‘Als Coreworks spreken wij de taal van staal, maar vooral die van de nooit-opgevers. We bouwen constructies van metaal. Je komt onze tijdelijke constructies overal tegen. Op festivals, (sport-)evenementen, modeshows, en bedrijfsfeesten. Van Paaspop tot de Formule 1, we doen ’t gelijk!’, zo staat ten slotte in fraai Brabants op de website te lezen. Nu alleen nog maar hopen op meer corona-ruimte…

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners