Gem. leestijd 3 min  589x gelezen

Hoe Ictivity zijn IT’ers altijd ‘aan’ wil zetten

Een campagne met een overkoepelend idee, dat consequent is doorgevoerd, dat zie je niet vaak meer. Wel bij het Eindhovense IT-bedrijf Ictivity. En dat allemaal dankzij de bijnaam die de collega’s elkaar daar geven. Hoe kwam het zover?

Hoe Ictivity zijn IT’ers altijd ‘aan’ wil zetten

Als we ervan uitgaan dat elke campagne zo sterk is als het concept dat erachter zit, dan hebben ze bij het Eindhovense IT-bedrijf Ictivity in elk geval iets goeds in handen. De medewerkers daar noemen elkaar ‘Ictiviaan’. En dat achtervoegsel ‘aan’ bleek een mooi uitgangspunt voor een volledig uitgewerkt campagne-idee. Met leuke schuifjes, een aanleiding, een aanbod, een aankomst, een aanspreekpunt, aanvalsplan en zo nog wat aanvullende dingetjes. En wil je graag eerst even kennismaken? De koffie staat altijd aan.

Het achtervoegsel ‘aan’ bleek een mooi uitgangspunt.

De campagne is tot stand gekomen samen met het Dordrechtse creatieve collectief Chapter Zero, het Utrechtse online (recruitment)marketingbureau Like Honey en de Eindhovense merkenbouwers Tête de la course. ‘Wat hebben we de afgelopen weken hard gewerkt aan de lancering hiervan’, aldus marketingcommunicatiemedewerker Terri Leeyen. ‘Maar ik ben echt supertrots op het eindresultaat.’

80 paar sneakers

De klim van Jean-Paul, de 80 paar sneakers van Marco, de 4 karatelessen van Stan: op de nieuwe werkenbij-site van het IT-bedrijf staan aardig wat persoonlijke verhalen uitgelicht van enkele van de ruim 165 medewerkers. Ook vind je er verslagen van bijvoorbeeld de ‘Ictiviaan van de maand’ en een verslag van de 40 Ictivianen die eind vorig jaar een bijdrage leverden voor 3FM Serious Request. Leuke gimmick is verder het carrièrepad dat vrij letterlijk is uitgetekend voor een loopbaan binnen Operations dan wel Managed Services.

De bezoeker aan de site kan ook een rondleiding door het vorig jaar betrokken pand krijgen, gefilmd met een drone. ‘Wel een beetje vreemd om te midden van een pandemie met lockdowns een nieuwe hippe locatie te betrekken’, schrijft het bedrijf zelf. ‘Met goede koffie, sfeervol ingericht en waar naast de gebruikelijke voorzieningen ook plaats is voor ontspanning met dartborden en game-consoles.’

User Based Computing

Ictivity werkt zelf volgens een systeem dat ze User Based Computing noemen, voor klanten met zo’n 500 tot 4.500 werkplekken. Het uitgangspunt: iedereen moet altijd en overal bij de data en de systemen kunnen die je voor je werk nodig hebt. Medewerkers moeten ongestoord en veilig kunnen werken; zonder ‘last’ te hebben van techniek. ‘Wij geloven namelijk dat ICT er voor de gebruiker is. Niet andersom.’

Jaarlijks trekt het bedrijf zo’n 20 tot 25 mensen per jaar aan. Niet makkelijk, maar ‘het lukt ons gelukkig nog elke keer’, aldus corporate recruiter Erik Derijks. ‘We merken wel dat we steeds creatiever moeten zijn, ons verhaal op een iets andere manier moeten verpakken. Ik denk dat we dat met deze campagne wel gedaan hebben. We kunnen hiermee ons merk in elk geval goed laten zien, en tonen hoe onze binnenkant eruitziet, wie we zijn, wat voor mensen er werken, en wat we kunnen bieden.’

‘We merken dat we steeds creatiever moeten zijn.’

Volgens Derijks wordt de campagne de komende tijd op sociale media verder uitgerold. Dit zal onder meer gebeuren met allerlei filmpjes waarin ook de ‘aan’-slogan weer verwerkt is.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners