Hij doet in de verte een beetje denken aan de rode klomp van het Franciscus Gasthuis & Vlietland. Ook zo’n opvallend terugkerend element. En ook diezelfde opvallende rode kleur. Zouden ze zich bij Heembouw hebben laten inspireren? Of is het toch gewoon het logo van het bouwbedrijf uit Roelofarendsveen dat er subtiel in verwerkt zit? Beide zou kunnen, maar de recente wervingscampagne van het bedrijf springt dankzij de rode bank in elk geval wel in het oog.
De titel van de campagne – ‘Op m’n plek’- verwijst naar de visie van het bedrijf (‘Wij creëren plekken waar mensen willen zijn’), vertelt HR-manager Nienke Schilstra. ‘Om plekken te kunnen creëren voor onze klanten, moeten we ook zelf een plek zijn waar mensen graag zijn. En daar zijn we in geslaagd, zoals de verkiezing tot Beste Werkgever van 2021 ook laat zien. Dat dragen we uit in echte, authentieke verhalen en video’s met onze eigen collega’s die vertellen wat het werken bij Heembouw zo leuk maakt. Op onze nieuwe website, die onlangs live is gegaan, heeft de campagne dan ook een prominente plek gekregen.’
Eigen medewerkers voorop
Zoals tegenwoordig gebruikelijk, spelen ook in de nieuwe campagne van Heembouw eigen medewerkers de hoofdrol. Zoals plancoördinator Christine Smit en timmerman Maarten van der Stam, die samen voor het kenmerkende rode bankje tekenen. ‘Wat zorgt er nou voor dat werknemers bij Heembouw zo op hun plek zitten? Dat kan niemand beter vertellen dan onze eigen collega’s’, verklaart Schilstra die keuze.
(foto boven) en architect Sander Dekker (foto hier direct onder). Maar in de bijbehorende video komen we ook enkele andere van de ruim 300 medewerkers tegen. Zoals architectDe campagne is ontwikkeld en gerealiseerd door ioom, de site samen met internetbureau GRRR. Het rode bankje speelt overigens ook een rol in het verdere sollicitatieproces, aldus senior corporate recruiter Ghislaine de Lange (zittend op de foto hieronder), die samen met de net begonnen Eline Pepping verantwoordelijk is voor de instroom bij het ruim 80 jaar oude, direct aan de A4 gevestigde bouwbedrijf. Sollicitanten zullen er namelijk op uitgenodigd worden voor een eerste kennismaking. Wie erop plaats wil nemen, weet dus nu wat hem of haar te doen staat…
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.