Advocatenkantoren hebben moeite zich te onderscheiden op de arbeidsmarkt, bleek recent maar weer. Het Haagse BarentsKrans probeert het nu met dedication – en met theekransjes.
Met bijna 80 advocaten en notarissen is het onafhankelijke, Nederlandse kantoor BarentsKrans geen kleintje. Niettemin staan er momenteel zo’n 11 vacatures open. Een begin dit jaar gestarte arbeidsmarktcampagne moet erbij gaan helpen om die vacatures te vervullen.
4 Hoofdrolspelers; dedication als onderscheidend vermogen
Hoofdrolspelers in de campagne zijn vier young professionals die bij het kantoor werken: Lisanne, Sam, Hugo en Anne Monique. Alle 4 hebben ze naast hun werk nog een andere passie, zo komen te weten. Zo is Anne Monique niet alleen advocaat-stagiaire, maar ook is dedicated hockeyster. En Hugo is behalve advocaat-stagiair ook dedicated trombonist.
‘Dedicated mensen maken het verschil. Want dedicated, dat ben je overal’
Die dedication moet het onderscheidend vermogen vormen, aldus BarentsKrans, dat te vinden is in een modern kantoor op een historische locatie in het centrum van Den Haag. ‘Hiermee doen we onze cliënten een belofte waar we voor staan, namelijk: kwaliteit en inhoudelijk hoogstaand werk’, aldus het kantoor. ‘Dedicated mensen maken het verschil. Voor zichzelf, voor hun cliënt en voor het team. Maar ook buiten het werk. Want dedicated, dat ben je overal.’
Theekransje voor jonge juristen
Als een van de meer opvallende activiteiten in de campagne organiseert het kantoor op 6 februari een zogeheten ‘BarentsTheeKrans‘. Tijdens deze compleet verzorgde high tea kunnen rechtenstudenten op een laagdrempelige manier het kantoor en de kantoorgenoten leren kennen. Dat is dan weer het voordeel als je zo’n naam hebt: daar kun je nog eens lekker op inhaken…⠀
De arbeidsmarktcampagne is begin januari officieel gelanceerd, met een eigen carrièresite en een aantal volledig vernieuwde socialemediakanalen.
Kritisch op relevant onderscheidend vermogen
Juist vorige week kwam de jaarlijkse verkiezing naar buiten van de beste wervingscampagnes onder juridische dienstverleners. Net als andere jaren was daar ook dit jaar kritiek te horen op het weinig onderscheidende karakter van sommige campagnes. In dit verband introduceerde de jury het begrip ‘relevant’ onderscheidend vermogen. Met andere woorden: niet alles wat je onderscheidt van andere is relevant. Zorg dus dat je ook daar op let, aldus de jury. Of de campagne van BarentsKrans voor de jury aan dat criterium voldoet, moet natuurlijk nog even worden afgewacht…