Videorecruitmentplatform Cammio heeft kapitaal opgehaald voor verdere groei in Europa. Eerste zichtbare uitwerking is opening van een kantoor in Keulen.
Het van oorsprong Nederlandse bedrijf heeft inmiddels eindklanten in meer dan 20 landen ter wereld. De nieuwe investeringsronde, die werd geleid door voormalig Beiersdorf-bestuurder Bernhard Düttmann, maakt het mogelijk nog verder te groeien.
Intelligent hiring
Niet alleen het nieuwe team in Duitsland is daarvan een resultaat, het opgehaalde geld wordt ook gebruikt om de mogelijkheden voor ‘intelligent hiring’ binnen het Cammio-platform verder te ontwikkelen. Doel daarvan is matching in het wervingsproces met algoritmes nog verder te automatiseren.
Volop erkenning
Cammio heeft een goed jaar achter de rug, aldus ceo Walter Hueber. Er was niet alleen flinke groei in het aantal implementaties bij klanten als Aegon en BMW, maar bijvoorbeeld ook in erkenning in de vorm van een Werf& Award en zelfs een Europese prijs op het gebied van Digital Employer Branding & Recruiting.
Eerlijk, onbevooroordeeld en engaging
Die groei duidt volgens Hueber op ‘toenemende relevantie voor zowel de kandidaat en de werkgever om persoonlijkheid aan het CV toe te voegen.’ En volgens hem is de groei er ook nog lang niet uit. ‘We zijn feitelijk pas net begonnen. De komende jaren zullen we een volgende golf innovatie zien waarbij videorecruitment en assessments hand in hand gaan. Talent acquisition wordt daardoor verder geautomatiseerd, om zo een eerlijk, onbevooroordeeld en engaging recruitmentproces tot stand te brengen.’
In Keulen betrekt Cammio een nieuwe, zogeheten HR Technology Hub, samen met partners YoungCapital en CompanyMatch.