‘Niet alle dromen zijn bedrog, Marco.’ Zo begint Digiti, een full-service communicatiebureau in het Vlaamse Herentals, zijn ‘Bucketlist Campagne‘: een ‘sollicitatiestunt’ om 10 specifieke vacatures in te vullen. Wie wordt aangenomen, kan een van zijn of haar persoonlijke dromen in vervulling laten gaan, te kiezen uit een vrij uitgebreide lijst.
Of het nou overnachten in een ijshotel is, motor leren rijden, of een tattoo plaatsen: het is bij het bureau voor de succesvolle sollicitant allemaal mogelijk.
Dromen waarmaken
‘Hoe kunnen we kwalitatieve en gemotiveerde kandidaten aantrekken? Rond die vraag is binnen het bedrijf een intensieve brainstormsessie gehouden. Vele post-its, ideeën en een week later staat de campagne nu live’, vertelt Derek Dendievel, CEO van Digiti, aan het lokale nieuwsmedium Made In Kempen. Via de website kunnen kandidaten tijdens hun sollicitatie meteen hun top-3-activiteiten in de bucketlist aanduiden. Digiti verzekert vervolgens dat geschikte kandidaten binnen 24 uur feedback krijgen op hun sollicitatie. Een sollicitatie die trouwens ook met een GitHub, LinkedIn, of Dribbble-profiel is in te vullen.
Berkenbomen tussen de bureaus
Naast de bucketlist werft het Belgische bureau zijn kandidaten met tal van andere perks die nu eenmaal bij de digitale industrie lijken te horen. Van ‘Happy Fridays’ tot berkenbomen tussen de bureaus, Scandinavisch rendiermos tegen de muren, schommelstoelen, een gigantische flatscreen, en een sportdak. Maar daar onderscheid je je inmiddels onvoldoende mee, lijken ze zich bij het bureau te beseffen. Daar heb je tegenwoordig dus minstens één bucketlist-item voor nodig…
Lees meer
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.