Gem. leestijd 2 min  467x gelezen

Brockmeyer gaat internationaal, via partnership met het Belgische Jobtoolz

Brockmeyer Jobmarketing Experts slaat de handen ineen met Jobtoolz, Belgisch recruitmentplatform voor het MKB. ‘Deze samenwerking brengt het recruitmentmarketing-verhaal in België op een totaal nieuw niveau.’

Brockmeyer gaat internationaal, via partnership met het Belgische Jobtoolz

Vacatures online in de kijker zetten bij de ideale doelgroep? Ook in België wordt het mogelijk, dankzij een nieuwe samenwerking tussen het Nederlandse Brockmeyer Jobmarketing Experts en Jobtoolz, het Belgische recruitmentplatform voor het MKB. ‘Deze nieuwe internationale stap brengt het recruitmentmarketing-verhaal in België met deze samenwerking op een totaal nieuw niveau’, aldus Sebastien Monnet, partner-manager van Brockmeyer (midden op de foto).

Voor de Belgische scale-up Jobtoolz betekent dit de eerste stap richting Artificial Intelligence.

Voor de Belgische scale-up Jobtoolz betekent dit de eerste stap richting Artificial Intelligence. Het benadrukt nog eens de missie van het Belgische recruitmentplatform: “recruiters helpen het dagelijkse gedoe in een positieve ervaring te gieten”.

Nog sneller betere kandidaten

‘Onze keuze om Brockmeyer te integreren in Jobtoolz was zeer snel gemaakt’, vertellen Jochen Callens en Dieter D’hondt, co-founders van Jobtoolz. ‘We bieden al de beste technologische oplossing op gebied van employer branding en applicant tracking voor het MKB. Maar instroom van goede sollicitanten blijft vaak de grootste uitdaging in de huidige tijd. Door de koppeling met Brockmeyer bieden we nu meer dan 2.000 kanalen wereldwijd. En ook de naadloze koppeling met LinkedIn die Brockmeyer biedt, speelt een belangrijke rol.’

‘Voor onze klanten betekent dit betere kandidaten tegen lagere kosten in een veel kortere tijdspanne.’

Via slimme algoritmes die data analyseren krijgen de klanten van Jobtoolz op elk moment het beste kanaal voor hun vacature. ‘Concreet weten we nu dankzij de koppeling waar het beste talent voor de functie zich bevindt. Hier kunnen we dan ten volle op inzetten. Voor onze klanten betekent dit betere kandidaten tegen lagere kosten in een veel kortere tijdspanne’, zo voegt Arne Vanaelst, digital marketeer bij Jobtoolz, er nog aan toe.

Uniek in België

Voor Brockmeyer is Jobtoolz een belangrijke stap richting verdere internationalisatie. ‘We zijn uitermate enthousiast over dit nieuwe partnership’, aldus Monnet. ‘Samen staan we sterk. Jobtoolz optimaliseert hun recruitmentstrategie met onze diensten om zo MKB-klanten nog beter te bedienen, terwijl wij onze internationale scope verder uitbreiden. Na Nederland en Frankrijk is België een logische vervolgstap.’

‘Een goede integratie hoeft dus geen heel lang en complex traject te worden.’

Daarnaast is Monnet ook bijzonder tevreden over het snelle implementatietraject. ‘Door efficiënt te schakelen en goede afspraken te maken zaten slecht 4 maanden tussen het eerste gesprek en de daadwerkelijke koppeling. Een goede integratie hoeft dus geen heel lang en complex traject te worden. Dat heeft de samenwerking met Jobtoolz wel aangetoond. We kunnen in relatief korte tijd een fantastische (maatwerk)oplossing bieden, die voor onze partner en haar klanten aantrekkelijke voordelen biedt.’

Foto: Jochen Callens, co-founder van Jobtoolz, Sebastien Monnet, partner-manager van Brockmeyer, en Dieter D’hondt, co-founder van Jobtoolz (v.l.n.r.).

Lees ook

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners