Het artikel gaat hieronder verder.

Het Haarlemse recruitmentmarketing en employer branding bureau Brandmannen heeft recent de aanbesteding gewonnen voor alle jobmarketing van Waterschap Zuiderzeeland. De samenwerking is inmiddels in volle gang: de eerste 5 vacatures worden op dit moment ingevuld via gerichte online campagnes. De overeenkomst is aangegaan voor 2 jaar, met de mogelijkheid tot 2 keer een jaar verlenging.
‘De samenwerking draait om meer dan alleen campagnes draaien.’
Gedurende deze periode werkt Brandmannen nauw samen met zowel het recruitment- als het communicatieteam van het waterschap, wat bijdraagt aan breed gedragen campagneplannen. Maar de samenwerking draait om meer dan alleen campagnes draaien. Zo ontwikkelde Brandmannen speciaal voor Waterschap Zuiderzeeland ook een set social templates, waardoor de CTR (Click Through Rate, het percentage mensen dat doorklikt naar de vacature nadat ze de advertentie zien) van de campagnes direct omhoog ging.
Custom dashboard en vacatureteksttraining
Deze templates worden niet alleen gebruikt om te bouwen aan merkherkenning in de betaalde jobmarketing door Brandmannen, maar ook door Waterschap Zuiderzeeland zelf voor organische posts op LinkedIn, X, Facebook en Instagram. Ook heeft Brandmannen inmiddels een vacatureteksttraining gegeven en een custom dashboard opgeleverd waarin live alle statistieken van lopende campagnes bekeken kunnen worden.
Al 5 vacatures werden via jobmarketingcampagnes succesvol ingevuld.
Elk kwartaal zitten beide teams samen aan tafel voor een strategisch overleg, om zo elke campagne naar een nog hoger niveau te kunnen tillen. ‘We zijn net gestart met Brandmannen voor onze online recruitmentmarketing’, legt Dilan Güngör, Recruitment Specialist bij het Waterschap Zuiderzeeland uit. ‘We kijken uit naar een succesvolle samenwerking en effectieve campagnes om de juiste talenten aan te trekken.’
De eerste resultaten zijn inmiddels ook al binnen. Zo werden al 5 vacatures via jobmarketingcampagnes succesvol ingevuld. Snel schakelen tussen recruitment en communicatie en goed overleg over de in te zetten content legt hiervoor de basis. Daan Tellam, recruitment marketing adviseur bij Brandmannen, is in elk geval enthousiast: ‘De samenwerking is voortvarend van start gegaan. De nauwe samenwerking tussen communicatie en recruitment, gecombineerd met onze strategische kwartaaloverleggen, draagt bij aan een effectieve aanpak op strategisch, tactisch én operationeel niveau. Wij kijken ernaar uit om deze samenwerking de komende tijd verder uit te bouwen.’
Lees ook
- Alle Zakennieuws