Vandaag verschijnt de eerste, ongewijzigde, herdruk van het boek ‘Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand’. Dit eerste Nederlandse boek over employer branding verscheen in februari 2012 en genoot al direct veel belangstelling van HR- en arbeidsmarktcommunicatie- professionals en werkgevers.
Verplichte literatuur
Ook bij hogescholen vindt het praktische naslagwerk veel aftrek. Inmiddels zijn al tientallen docentenexemplaren verstrekt. Op de Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch en de Haagse Hogeschool is het boek ‘Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand’ sinds september 2012 opgenomen in de verplichte literatuurlijst voor de Minor (Strategisch) Recruitment van de voltijds HBO-opleiding Human Resource Management. Naar verwachting zal dit voorbeeld door meer hogescholen worden gevolgd.
Groeiende belangstelling voor employer branding
Het aantal verkochte boeken was na een half jaar al dermate groot, dat al in september besloten werd tot een tweede druk. Martijn Hemminga, een van de auteurs: “Uit de verkoopcijfers van het boek blijkt maar weer dat employer branding een groeiende belangstelling geniet bij werkgevers in zowel Nederland als België, ondanks de huidige ruime arbeidsmarkt. En dat is niet voor niets: een sterk werkgeversmerk ofwel employer brand maakt immers het verschil tussen talent binnenhalen en behouden of talent aan je neus voorbij zien gaan.”
Het boek ‘Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand’ biedt met een stappenplan, best practices en concrete ken- en stuurgetallen werkgevers essentiële bouwstenen om succesvol aan de slag te gaan met employer branding. Kijk in de shop voor meer informatie.