Gem. leestijd < 1 minuut  1588x gelezen

Bijna 60% werknemers wil andere baan

Een meerderheid van de werknemers (59%) in West-Europa is van plan dit jaar een andere baan te zoeken. Bleven deze mensen de afgelopen twee jaar zitten waar ze zaten door de recessie, nu de eerste tekenen van herstel er zijn wil men weer gaan solliciteren blijkt uit onderzoek van organisatieadviesbureau Hay Group.

 Volgens Hay Group betekent de 59% dat veel werkgevers weinig hebben gedaan aan het bereiken van betrokkenheid bij hun medewerkers. Voldoende betrokkenheid leidt volgens het bureau tot 54 procent minder verloop onder het personeel. Bedrijven die zich actief bezighouden met het stimuleren hiervan en goede randvoorwaarden scheppen blijken door de jaren heen bovendien veel sneller te groeien dan ondernemingen die hier te weinig aandacht aan besteden. De productiviteit van medewerkers die zich betrokken voelen kan toenemen tot 50% extra.

Werven en inwerken
Het zoeken en inwerken van nieuwe werknemers kost bedrijven veel geld. Het verlies aan productiviteit en de directe kosten die verbonden zijn aan het aannemen van een nieuwe medewerker kosten al snel een jaarsalaris.

Het onderzoek is uitgevoerd onder ruim 5.500 medewerkers in Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en de Benelux in verschillende bedrijfstakken.
Bron: Hay Group

Martijn Hemminga

Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners