Hoe maak je als werkgever optimaal gebruik van je interne netwerk? Sam Hermans, directeur van het Employability Center van de Belastingdienst, deelt tijdens de plenaire openingssessie van Werf& live ‘Werven en reorganiseren’ op 27 juni haar Best Practice. Een inspirerend verhaal over referrals en werkgeversimago.
Toenemend belang van referrals
Wij zien een groeiend belang van de rol die onze eigen medewerkers kunnen spelen bij werving, mobiliteit en employer branding. De Belastingdienst zet in toenemende mate het netwerk van de eigen mensen in. Wij hebben 30.000 medewerkers, elk met een waardevol netwerk. We gebruiken hiervoor voornamelijk LinkedIn. Onlangs zijn we een speciale campagne gestart: Operatie Missing Link. Het bleek namelijk dat veel van onze medewerkers nog niet ‘op LinkedIn zaten’. Het aantal LinkedIn gebruikers is door deze campagne enorm gegroeid en ook onze company page heeft er veel volgers bij gekregen.
Sam en delen
In ons vak is het enorm belangrijk om kennis te delen. Mijn tip voor vakgenoten is dan ook om altijd open te staan voor elkaars ervaringen. Leer van elkaar en wissel informatie met elkaar uit. Hoe pakken jullie het aan? Wat zijn de valkuilen? Wat werkt nou wel en wat niet?
Wat ga je vertellen op Werf& live?
Tijdens Werf& live vertel ik meer over onze referral strategie en Operatie Missing Link. Verder deel ik de ervaringen die de Belastingdienst heeft opgedaan tijdens de exercitie om het werkgeversimago van de Belastingdienst om te buigen van een ‘saai degelijk instituut’ naar een ‘professionele organisatie waarin je snel je verantwoordelijkheid krijgt en je eigen loopbaan kunt creëren’.
Meer weten?
Meer weten over de aanpak van de Belastingdienst en het programma van Werf& live? Lees hier het volledige interview.