Gem. leestijd 4 min  833x gelezen

4 manieren om je employer branding op Indeed te versterken

Veel recruiters gebruiken Indeed om hun vacatures bekend te maken. Maar benutten ze daarbij wel alle mogelijkheden? Een nieuw e-book tipt 4 manieren om meer voordeel uit de bedrijfspagina’s te halen.

4 manieren om je employer branding op Indeed te versterken

Het employer brand wordt steeds belangrijker voor werkzoekenden. Met clichés strooien en alleen (stock)foto’s van lachende mensen plaatsen om de aandacht van kandidaten te trekken? De kandidaat van nu prikt er steeds beter doorheen. Maar hoe ontwikkel je dan wel een authentiek verhaal, waar werkzoekenden iets aan hebben?

Met clichés strooien en alleen (stock)foto’s van lachende mensen? De kandidaat van nu prikt er zo doorheen.

Bij Indeed proberen ze aan die behoefte tegemoet te komen met de zogeheten bedrijfspagina’s, pagina’s waarop je je als werkgever kunt voorstellen aan de kandidaat. In een recent e-book onder de titel Betrokkenheid loont gaan ze in op wat die pagina’s allemaal kunnen bijdragen. Waarbij 4 aandachtspunten met name belangrijk zijn.

Voorbeeld van een bedrijfspagina op Indeed

#1. Laat zien wat kandidaten belangrijk vinden

De bedrijfspagina’s van Indeed kennen inmiddels meer dan 200 miljoen beoordelingen en reviews. In 2019 keken werkzoekenden zelfs meer dan 1,8 miljard keer naar de bedrijfspagina’s om meer over een bedrijf te weten te komen. Daarom is het slim om hier meer te doen dan alleen je pagina te claimen, je logo te uploaden en een goede omschrijving van je bedrijf op te stellen.

Wat vinden ze het meest waardevol?

Welke informatie is tijdens het sollicitatieproces voor een kandidaat het meest waardevol als hij of zij erachter probeert te komen wat de functie
precies inhoudt? Volgens onderzoek van Indeed gaat het om de volgende dingen:

  • 58% Functieomschrijving (taken, vaardigheden, vereisten)
  • 37% Typische dag van een medewerker
  • 31% Salarisinformatie / beloningsstructuur
  • 26% Profiel van een kandidaat die geschikt is voor de functie

Kandidaten willen weten hoe het nú is om in jouw organisatie te werken, niet hoe dat 100 jaar geleden was, bij de oprichting.

#2. Reviews leveren kansen op

Voor hotelkamers of restaurants zijn we als consument inmiddels gewend om reviews te lezen. Waarom zou dat voor de zoektocht naar werk eigenlijk anders zijn? Volgens onderzoek zegt 60% van de Nederlandse werkzoekenden dat ze bedrijfsreviews lezen nádat ze een interessante vacature hebben gevonden, maar vóórdat ze gaan solliciteren. En 53% zegt dat beoordelingen van invloed zijn op hun beslissing over waar te solliciteren.

bedrijfspagina's indeed

Bang zijn voor reviews? Dat is niet echt nodig. Meestal leveren ze vooral kansen op. Hoe meer werkzoekenden van je weten, hoe beter, en reviews helpen daarbij. Benadruk de positieve kanten. Het is makkelijk om je te richten op wat er beter moet, maar verlies vooral ook de reviews niet uit het oog waarin je bedrijf wordt opgehemeld. Met ‘Bedrijfspagina’s Premium – Uitgelichte review’ kun je de feedback waarin de goede kanten van je merk het best naar voren komen, een prominente plaats te geven. Al geldt ook hier, net als voor alle andere content: houd het actueel. Een recente positieve review heeft veel meer effect dan eentje van een jaar geleden.

#3. Laat data het werk doen

Data zijn essentieel als je een verhaal te vertellen hebt en je grote veranderingen tot stand wilt brengen. Via je Indeed Bedrijfspagina kun je informatie krijgen over de merk- en profielweergaven en zo trends signaleren en belangrijke inzichten vergaren.

Data zijn essentieel als je een verhaal te vertellen hebt.

Gebruikers van Bedrijfspagina’s Premium beschikken zelfs over nog meer solide informatie, omdat ze kunnen benchmarken met hun concurrenten. Je kunt tot drie andere organisaties in je branche selecteren om zo de beoordelingen voor onderwerpen die werkzoekenden belangrijk vinden met elkaar te vergelijken. Je kunt deze functie ook in je voordeel gebruiken door de aandacht te vestigen op je sterke punten en je verbeterpunten aan de orde te stellen.

#4. Help werkzoekenden om je te vinden

Grote merken zoals Apple en Coca-Cola profiteren ook bij hun recruitment van hun naamsbekendheid, maar de meeste bedrijven hebben een boost nodig om kandidaten aan te trekken die anders helemaal niet van hun bestaan af zouden weten. Deze boost is nog belangrijker als je een atypische kandidaat zoekt: zoals de detailhandelszaak die programmeurs zoekt voor de nieuwe webwinkel. Maar als je je advertenties niet richt op de juiste doelgroep, blijven je droomkandidaten aan je voorbijgaan.

Veel recruiters gebruiken Indeed om hun vacatures bekend te maken. Maar benutten ze daarbij wel alle mogelijkheden? Een nieuw e-book tipt 4 manieren om meer voordeel uit de bedrijfspagina's te halen.

Indeed speelt daarop in met functies als:

  • Als je “Werkgever Uitgelicht” bent, worden je Bedrijfspagina en logo prominent weergegeven bij relevante zoekresultaten, waardoor potentiële sollicitanten rechtstreeks worden doorgestuurd naar je openstaande vacatures, reviews, salarisinformatie en meer. Met een investering in deze service profiteer je ook van inzichten in de arbeidsmarkt.
  • Heb je kandidaten nodig die mogelijk denken dat jouw bedrijf geen mensen nodig heeft met hun vaardigheden? Trek de aandacht en ontwikkel naamsbekendheid met Targeted Ads | Brand.
  • Zorg ervoor dat meer mensen je pagina gaan volgen en leid potentiële sollicitanten naar je content en je vacatures door middel van calls-to-action die specifiek op hen zijn afgestemd. Houd de prestaties perdag in de gaten dankzij de naadloze integratie met de inzichten van je Bedrijfspagina. Stem toekomstige campagnes af op de doelgroep met gedetailleerde rapporten aan het eind van elke campagne.

Meer weten?

Lees het helemaal in het totale e-book van Indeed. Of ga naar indeed.nl/personeel voor meer informatie.

bedrijfspagina's

Lees ook

 

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners