Een website die de kernwaarden en identiteit van Luba uitstraalt én vol innovaties zit. Dat scheelt tijd en geld, en betaalt zich terug. Lees de hele case van Minescape (CIG) die is ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards.
Case Minescape (CIG)
Omschrijving van de case
Luba Uitzendbureau bestaat sinds 1968 en richt zich op de in-, door- en uitstroom van medewerkers voor het MKB. Waar anderen vestigingen sluiten, komen er bij Luba juist vestigingen bij. Die groei vroeg om een website die daarin mee kan groeien.
De vorige website stamde uit 2009 en sloot niet meer aan bij Luba. Hij was vol en onoverzichtelijk geworden en de kernwaarden van Luba straalden er onvoldoende van af. Daarnaast waren er procesmatige zaken waarvoor een oplossing gevonden moest worden: op sommige vacatures kwamen wel 300 reacties binnen waarvan het merendeel direct (handmatig) afgekeurd kon worden doordat ze niet aan de harde eisen voldeden. Dat kostte de intercedenten veel tijd.
Minescape vertaalde de ideeën van Luba niet alleen in een website waarin de kernwaarden (met name dichtbij) van Luba naar voren komen, en ontwikkelde daarnaast een cockpit. Hierin kunnen intercedenten per vacature selectievragen stellen, een video invoegen, een sluitingsdatum of maximaal aantal sollicitaties instellen waarna de vacature automatisch sluit, en met één klik een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek of afwijzing versturen. De content op de website is gepersonaliseerd met eigen fotografie en een vacatureaanbod op geo-locatie.
Bovendien realiseerde Minescape een geavanceerd dashboard waarin webstatistieken en informatie uit het back-office systeem gecombineerd worden. Dit geeft realtime inzicht in het wervingsresultaat en maakt het mogelijk om de recruitmentinspanningen bij te sturen.
Wat was de impact van de case?
Tijdsbesparing: de kwaliteit van sollicitaties is gestegen, terwijl het percentage ongeschikte kandidaten dat solliciteert afneemt door onder andere de selectievragen in de cockpit. Intercedenten zijn dus minder tijd kwijt aan het afwijzen van ongeschikte kandidaten en kunnen zich meer focussen op het matchen van geschikte kandidaten.
Een meer persoonlijke websitebeleving: de content op de site is afgestemd op de doelgroepen van Luba (opdrachtgevers, interne kandidaten, kandidaten voor moeilijk en makkelijk vervulbare vacatures) met eigen fotografie en passende vacatures zowel op niveau als regio.
Versterking van de kernwaarden: ‘dichtbij’ is vertaald door elke vestiging een eigen pagina met social wall te geven, een eigen pagina voor elke intercedent, Google maps is geïntegreerd om makkelijk te navigeren naar vestiging in de buurt. ‘Deskundig’ heeft vorm gekregen in de ‘Pas jij bij het MKB- test’.
Meer persoonlijke interactie met kandidaten: onderaan een vacature kan de kandidaten vragen stellen aan de recruiter, bij moeilijk vervulbare vacatures een terugbelverzoek doen en vacatures doorsturen via Whatsapp.
Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?
Door combinatie van de complete recruitmentwebsite met de innovatieve Cockpit en het geavanceerde dashboard maakt Luba een grote sprong voorwaarts. Meer inzicht in het resultaat van hun recruitmentstrategie, de tools om direct bij te sturen en een toekomstbestendig online platform zorgen dat Luba goed voorbereid de komende jaren tegemoet kan. Een prestatie van formaat totstandgekomen door een geoliede samenwerking tussen alle betrokken disciplines bij Luba en Minescape.
Credits case
De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:
Minescape:
• Peter Woudenberg, Digital Marketing Manager
• Martijn Adema, Projectmanager
• Eugène Anthonijsz, Concept & Interaction Designer
• Timo Brundel, Front-end Developer
• Patrick Worst, Back-end Developer
• Deborah Hempenius, Content Marketeer
• Tsjibbe Wiersma, Online Marketeer
• Bernadette de Preter, Marketing Intelligence Consultant
Luba:
• Johan Doornenbal, Directeur
• Patrick Boonstra, Projectmanager
• Carolien van Blitterswijk, Marketing & Kwaliteit
• Cynthia Lagendijk, Marketing & Content
Ook kans maken op een Werf& Award?
Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 29 april 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.