Bekijk de uitreiking terug van de Werf& Awards 2021 die op donderdag 20 mei werden uitgereikt.
Livestream Werf& Awards 2021
Genomineerden in de categorie recruitment
De volgende cases zijn door de vakjury genomineerd voor een Werf& Award in de categorie Recruitment: (in alfabetische volgorde):
#A. Alliander – Wervende webinars
Goede monteurs mogen dan traditiegetrouw schaars zijn, met de door de corona-omstandigheden gedwongen wervende webinars wist het netwerkbedrijf er vorig jaar toch duizenden te bereiken.
- Lees hier de hele case
#B. A.S. Watson – Een warm welkom
Het eerste contactmoment al binnen één werkdag, tijdens het hele sollicitatieproces is er één aanspreekpunt, de bereikbaarheid is verbeterd omdat nu ook in de avonduren wordt gewerkt, krijg je een snelle terugkoppeling en een ‘warm welkom’.
- Lees hier de hele case
#C. DPG – Doelgroepgerichte bezorgerscampagne
De campagne om krantenbezorgers te werven voor DPG Distributie is op maat afgestemd op drie verschillende doelgroepen: jongeren, 65+’ers en mensen voor wie een krantenwijk een mooie bijverdienste kan zijn.
- Lees hier de hele case
#D. Rijkswaterstaat – Heel nieuwe candidate journey
Rijkswaterstaat rolde een ‘next level’ candidate journey uit: een aanpak waarbij technische professionals op eigen tempo en behoefte kennismaken met Rijkswaterstaat – maar dan zonder meteen over vacatures te spreken.
- Lees hier de hele case
#E. Strictly People – track & trace voor je sollicitatie
Strictly People, werving- en selectiebureau voor salarisadministrateurs, ontwikkelde samen met OTYS en Joboti als eerste bureau in Nederland ook een track & trace voor sollicitanten. Als sollicitant kun je precies zien waar je je in het proces bevindt.
- Lees hier de hele case
Genomineerden in de categorie arbeidsmarktcommunicatie:
De volgende cases zijn door de vakjury genomineerd voor een Werf& Award in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie: (in alfabetische volgorde):
#A. Abdij Onze Lieve Vrouw – multimediaal monniken werven
Een multimediaal platform om monniken te werven. Het even rustgevende als verhelderende platform waarmee abdij Koningshoeven monniken-in-spe wil aanspreken, is vooral bedoeld om hen voor te lichten over wat hen te wachten staat.
- Lees hier de hele case
#B. AIVD – massaal beluisterde podcastthriller
Gewoon vertellen over je werk wat geheim is. Hoe doe je dat? Bij de AIVD (Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst) hebben ze daar iets op gevonden: een podcastthriller onder de noemer ‘De Dienst’.
- Lees hier de hele case
#C. Dura Vermeer – Hart en oog in plaats van asfalt en beton
Is de bouw een wereld van vooral asfalt en beton? Niet bij bouwbedrijf Dura Vermeer, dat het voor zijn arbeidsmarktcampagne juist zocht in menselijkheid, en daarvoor de slogan ‘Hart voor de bouw, oog voor jou‘ lanceerde.
- Lees hier de hele case
#D. Jumbo supermarkten – Bram Krikke gestrikt
Van heel andere orde is de 6-delige YouTube-serie die de Jumbo maakte rondom Stefan de Vries en Bram Krikke. Doel is om de bijbaan in de supermarkt onder de aandacht te brengen van jongeren tussen de 13 en 25 jaar.
- Lees hier de hele case
#E. Rijkswaterstaat – liveblog Kanaal Gent-Terneuzen
De tweede genomineerde case van Rijkswaterstaat dit jaar is het liveblog ‘Maak kennis’ dat anderhalf jaar lang de werkzaamheden bij het Kanaal Gent – Terneuzen bijhoudt, en daar veel bekijks mee trekt.
- Lees hier de hele case