De naam Arkin, die kennen wij vooral van dat ze ooit een Werf& Award wonnen voor hun ‘mensologen‘-campagne, waarin BN’ers als Wim Kieft, Glenn Helder, Özcan Aykol, en Erik-Jan Harmens uit de doeken deden wat ze in hun leven aan de geestelijke gezondheidszorg hebben gehad. Nu zijn we inmiddels alweer een paar campagnes verder, maar is er qua bekendheid voor de organisatie nog steeds werk aan de winkel. En dus is er nu een nieuwe campagne, helemaal gericht op het aantrekken van verpleegkundigen.
Onder de kop ‘De ggz is mooier dan je denkt’ wil de Amsterdamse organisatie (bekend van labels als de Jellinek, PuntP, Novarum, Sinai Centrum, Inforsa, Mentrum, NPI, en Roads) de aandacht vestigen op wat de ggz-sector voor verpleegkundigen ‘uniek en aantrekkelijk’ maakt, aldus Anne Troelstra, die namens JIBSER bij de totstandkoming van de campagne betrokken is. ‘We laten zien dat het werken in de ggz is mooier is dan ze denken. Van het werken met diverse cliëntengroepen tot de mogelijkheid om echt een verschil te maken in iemands leven; de ggz biedt een scala aan uitdagingen en beloningen.’
Twee focuspunten
De campagne heeft twee focuspunten, aldus Troelstra. Het eerste deel belicht de inspirerende ervaringen van Arkin-medewerkers. Zoals Jesse Verboog (foto), verpleegkundige bij Mentrum, die in haar verhaal bijvoorbeeld vertelt dat ze de opleiding tot vormgever volgde en stage liep bij een groot reclamebureau, maar via een buurman toch in de psychiatrische zorg terecht kwam. ‘Ik was meteen verliefd op de psychiatrie. Al die mensen die daar helemaal hun eigen authentieke zelf mogen zijn. Dat vond ik zo mooi.’
‘Ik was meteen verliefd op de psychiatrie. Al die mensen die daar helemaal hun eigen authentieke zelf mogen zijn.’
Het tweede deel van de campagne is meer gericht op conversie en belicht 4 specialismen binnen Arkin: Verslavingszorg, Complexe psychiatrie, Forensische psychiatrie en Ouderen met psychiatrie. Dit deel van de campagne richt zich overigens niet alleen op het genereren van sollicitaties. Geïnteresseerden kunnen zich ook aanmelden voor webinars, job alerts en meeloopdagen.
In de schijnwerpers
Met deze campagne wil Arkin niet alleen de ggz-sector, maar ook zichzelf positief in de schijnwerpers zetten, aldus Evelien van der Laan, senior corporate recruiter bij Arkin (foto onder). ‘De ggz heeft een lastig imago, wat vaak niet klopt. Men weet niet precies wat het werk inhoudt’, vertelde ze recent bij Recruiters Connected.
‘De ggz heeft een lastig imago, wat vaak niet klopt.’
Een van de oplossingen daarvoor is de ‘meeloop-knop’ die als extra formulier bij de sollicitatieknop is gevoegd. ‘Wil een kandidaat meer weten over de functie? Laat diegene dan een dagje meelopen. Hij of zij hoeft dan alleen de naam, het telefoonnummer en e-mailadres achter te laten en als recruiter kun je dan meteen het gesprek aangaan. Geheel vrijblijvend natuurlijk. Wij hebben echt al heel veel vacatures kunnen vervullen op deze manier’, vertelt ze.
Lees ook
- Hoe PostNL in zijn nieuwe campagne alle schakels in de bezorging samenbrengt
- De NS gaat dit keer voor de volle 100%
- Alle campagnes van de week
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.