Omschrijving van de case
Bedrijven in de Brabantse Kempen openen op 27 maart hun digitale deuren om te laten zien waarmee ze zich dagelijks bezighouden. De krapte op de arbeidsmarkt dwingt bedrijven om innovatief te zijn en onderscheidend ten opzichte van collega-bedrijven die zorgen voor een concurrerende markt. Op 27 maart kunnen bezoekers een live tour volgen door de bedrijven. Ook kunnen ze het gesprek aangaan met HR of de directeur van het bedrijf om te bespreken wat de mogelijkheden voor hen zijn.
Op 27 maart kunnen bezoekers een live tour volgen door de bedrijven in de Kempen.
Het openstellen van de bedrijven in samenwerking met het onderwijs en UWV zorgt ervoor dat het evenement geladen wordt onder een grote groep arbeidspotentieel. Daarnaast is dit de ultieme kans voor jongeren om zich te oriënteren voordat een studiekeuze gemaakt wordt. Ze krijgen inzicht in de lokale bedrijven. Zo worden zij zich direct bewust van datgene wat de Kempische bedrijven te bieden hebben en worden jongeren in de Kempen gestimuleerd om bewust voor een branche te kiezen. Dit versterkt de marktpositie voor de “Kempische” toekomst.
Om de digitale variant van de Open Bedrijven Dag te boosten, organiseren we de avond voorafgaand aan het evenement een grootse huiskamerquiz waaraan iedereen gratis kan meedoen. Hierin komen vragen aan bod die betrekking hebben op de deelnemende bedrijven en hun vacatures. De prijzen worden gesponsord door regionale bedrijven.
Wat was de impact van de case?
Onze werkgroep heeft maandenlang onderzocht en ontwikkeld. We wilden namelijk ook in deze tijd werkgevers zichtbaar maken. Voor nu en voor de toekomst. Marketing, techniek & organisatie hebben alles op elkaar afgestemd om dit grootse wervings-event neer te zetten. Dit resulteert in een geweldige vibe. Nú is alles nog spannend maar de reacties zijn tot nu toe overweldigend. Zowel intern als extern. Het hele team krijgt een rol om deelnemende bedrijven digitaal te bezoeken tijdens de “openstelling”.
We wilden ook in deze tijd werkgevers zichtbaar maken. Voor nu en voor de toekomst.
De promotiecampagne bestaat uit:
- 70.000 gedrukte OBD kranten huis-aan-huis verspreid in de Kempenregio,
- Speciale Open Bedrijven Dag website met voor elke deelnemer een eigen pagina,
- Social media campagne
- Live interviews op locatie,
- Sandwichborden en spandoeken,
- Online marketing,
- Kranten en persberichten,
- Huiskamerquiz op vrijdagavond 26 maart (met inmiddels 140 teams)
- Live start op 27 maart via radio en regionale tv.
Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?
Het evenement dient op alle fronten een maatschappelijk belang!
Credits case
De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:
Alle deelnemende bedrijven, UWV, onderwijsinstellingen, sponsorpartijen zoals lokale winkeliersverenigingen, horeca en recreatie, quizmasters.
Ook kans maken op een Werf& Award 2021?
Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 21 maart 2021 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.
Of bekijk eerst alle inzendingen