Gem. leestijd 4 min  25x gelezen

Arbeidsmarktcampagne gericht op ‘Ontdek kansen, ervaar geluk’ (inzending Driestroom)

Bij Driestroom ontdek je kansen en ervaar je geluk. Onze campagne laat écht zien wie we zijn en trekt de juiste mensen aan die zich willen binden. Lees de hele case in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2025.

Het artikel gaat hieronder verder.

Werf& Live – 15 mei 2025

Out with a BANG – The Final Edition, die mag je niet missen In 2025 organiseren we de laatste editie van ...

Bekijk event
Lees meer over Werf& Live – 15 mei 2025
Arbeidsmarktcampagne gericht op ‘Ontdek kansen, ervaar geluk’ (inzending Driestroom)

In een krappe arbeidsmarkt is het aantrekken van de juiste mensen een uitdaging. Maar bij Driestroom wilden we meer dan dat. We wilde medewerkers aantrekken met een profiel dat echt bij onze organisatie past. Samen met Recruitment Now hebben we daarom een campagne ontwikkeld die verder gaat dan zichtbaarheid alleen. Een campagne die onze identiteit en visie laat zien.

Wat deze EVP bijzonder maakt, is dat hij tweedelig werkt.

We begonnen bij de basis; onze eigen medewerkers. Wat is er zo leuk aan het werken bij Driestroom, en wat is hierin belangrijk? Met deze informatie hebben we het creatief concept ontwikkeld en kwam er een Employee Value Proposition (EVP) tot stand. ‘Ontdek kansen, ervaar geluk.’ Wat deze EVP bijzonder maakt, is dat hij tweedelig werkt. We communiceren hiermee de unieke voordelen voor de medewerkers. Maar dit geldt ook voor de mensen die wij ondersteunen.

Driestroom werkt vanuit het ‘Alledaags Gelukmodel’. Dat betekent dat we niet alleen zorg bieden, maar echt bijdragen aan het alledaags geluk voor én met elkaar. We bieden veel mogelijkheden. Bij ons krijg je de vrijheid en het vertrouwen om je eigen weg te vinden en blijvend te ontwikkelen. Alleen zo kan je echt jezelf zijn en dat vinden wij belangrijk. Dit vormt de kern van het concept van onze campagne. We vroegen naar dagelijkse geluksmomenten van de cliënten en lieten zien hoe onze medewerkers hieraan bijdragen. Hierin werd zowel het geluk van de mensen die we ondersteunen, als het geluk van de medewerkers belicht. Onze visie werd tastbaar en potentiële medewerkers kregen een kijkje in de keuken.

Met deze campagne laten we niet alleen zien wat werken bij Driestroom betekent, maar voelen mensen het ook.

De campagne bestaat uit een krachtige employer branding-hoofdvideo en 4 doelgroepgerichte vacaturevideo’s, ondersteund door korte snippets. Door de inzet van het See, Think, Do-model creëren we een doordachte kandidatenreis, die niet alleen inspireert, maar ook activeert. Met deze campagne laten we niet alleen zien wat werken bij Driestroom betekent, maar voelen mensen het ook. Want bij Driestroom ontdek je kansen en ervaar je geluk.

Wat was de impact van de case?

De vooraf geformuleerde hoofddoelstelling was het aantrekken van nieuwe medewerkers met een profiel dat echt bij Driestroom past. We vinden langdurig behoud van medewerkers namelijk erg belangrijk en wilde potentiële medewerkers daarom een realistisch en inspirerend beeld geven van het werken bij Driestroom. Naast werving was het versterken van onze employer branding een belangrijk doel. We wilden onze nieuwe EVP ‘Ontdek kansen, ervaar geluk’ breed uitdragen en Driestroom neerzetten als een aantrekkelijke werkgever.

Geïnteresseerden hoefden enkel hun contactgegevens achter te laten.

Onze focus lag op latente werkzoekenden, oftewel; professionals die momenteel een baan hebben, maar openstaan voor een nieuwe uitdaging. In de huidige arbeidsmarkt is deze groep namelijk sterk aanwezig. Daarom kozen we voor een laagdrempelige sollicitatieprocedure: geïnteresseerden hoefden enkel hun contactgegevens achter te laten. Vervolgens voerden wij een telefonisch gesprek en stelden zelf hun cv op. Voor het eerst weken we af van traditioneel solliciteren en met succes.

Bij Driestroom ontdek je kansen en ervaar je geluk. Onze campagne laat écht zien wie we zijn en trekt de juiste mensen aan die zich willen binden. Lees de hele case in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2025.

Ondanks een bescheiden advertentiebudget heeft de campagne onze verwachtingen ruimschoots overtroffen. Binnen enkele weken behaalden we de benodigde fte’s voor bepaalde functies, waardoor we voor een doelgroep zelfs de landingspagina offline konden halen. Elke doelgroep leverde gekwalificeerde kandidaten op én we vulden zelfs nevenvacatures in. In slechts 10 weken bereikten we een enorm publiek en creëerden we een sterke merkbeleving.

Met deze campagne hebben we laten zien dat recruitment verder gaat dan vacatures invullen.

Wekelijks evalueerden we de resultaten met afdeling marketing en communicatie en onze recruitmentafdeling. Door data uit Meta, Google Analytics en ons recruitmentprogramma te combineren, optimaliseerden we continu de landingspagina’s en advertenties. Uit gesprekken met kandidaten bleek dat zij ook echt aangingen op onze identiteit en visie binnen de zorg. Met deze campagne hebben we laten zien dat recruitment verder gaat dan vacatures invullen. Door in te spelen op de behoeften van de doelgroep, creëerden we een laagdrempelige, effectieve én succesvolle campagne.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Deze case verdient de award omdat het verder gaat dan een standaard wervingscampagne. In een krappe arbeidsmarkt, waarin organisaties willen opvallen en zichtbaar willen zijn, heeft Driestroom, samen met Recruitment Now, een strategische aanpak ontwikkeld die niet alleen zichtbaarheid creëert, maar ook echt raakt en laat zien wie wij echt zijn. Hierbij hebben we een risico genomen door enkel de mensen aan te spreken die daadwerkelijk bij ons passen en niet alleen maar kandidaten met het juiste diploma.

Deze campagne verbindt, inspireert en selecteert op intrinsieke motivatie.

Door te starten bij de kern – de eigen medewerkers en cliënten – en een krachtige Employee Value Proposition) te formuleren, hebben we een campagne neergezet die de essentie van Driestroom voelbaar maakt. Deze campagne verbindt, inspireert en selecteert op intrinsieke motivatie. Het resultaat? Niet alleen nieuwe medewerkers, maar de juiste medewerkers die bijdragen aan alledaags geluk.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Intern: betreffende vacaturehouders (teammanagers), manager P&O, afdeling werving en selectie, afdeling marketing en communicatie.
  • Extern: Recruitment Now.

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat dit jaar plaatsvindt op 15 mei 2025. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners