Gem. leestijd 2 min  3014x gelezen

ARA werft stagiaires met QR Tag barcodes

ARA werft stagiaires met QR Tags barcodesHet Rotterdamse bureau ARA stond voor de uitdaging om nieuwe stagiaires te werven. Hoe interesseer je de nieuwe generatie talenten op een manier die aansluit bij de opleiding van de studenten? ARA bedacht een guerrilla-actie op Hogeschool Rotterdam om stagiaires te werven.

Op allerlei plekken op Hogeschool Rotterdam zijn QR tags aangebracht. Een QR Tag is een grafisch symbool dat, als het gescand wordt door een mobiele telefoon, de bijbehorende website oproept. Studenten die de tags ‘oppikten’ kwamen op een landingspagina binnen ara.nl en konden mailen en bellen voor een stageplek. De guerrilla-actie is onderdeel van een campagne die meer awareness moest creëren bij een groep die ARA graag als stagiair(e) wil hebben. Een korte video van de guerrilla-actie vind je hieronder:

 

Wat zijn QR Tags?
Voorbeeld van een QR TagQR staat voor Quick Response en werd in 1994 uitgevonden als opvolger van de bekende streepjescode. QR Tags zijn echter tweedimensionaal waardoor er veel meer informatie op past. Een QR Tag ziet er uit zoals hiernaast.

Hoe werkt het?
Om QR Tags te kunnen lezen heb je een mobiele telefoon nodig met camera en internet. Je moet een speciaal programma op je mobile installeren. Wanneer je vervolgens met je camera over de QR Tag gaat word je automatisch doorgestuurt naar de webpagina. Hier kun je een programma downloaden op je mobiele telefoon dat QR Tags klan scannen.
Bron: ARA

Martijn Hemminga

Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners