Het Rotterdamse bureau ARA stond voor de uitdaging om nieuwe stagiaires te werven. Hoe interesseer je de nieuwe generatie talenten op een manier die aansluit bij de opleiding van de studenten? ARA bedacht een guerrilla-actie op Hogeschool Rotterdam om stagiaires te werven.
Op allerlei plekken op Hogeschool Rotterdam zijn QR tags aangebracht. Een QR Tag is een grafisch symbool dat, als het gescand wordt door een mobiele telefoon, de bijbehorende website oproept. Studenten die de tags ‘oppikten’ kwamen op een landingspagina binnen ara.nl en konden mailen en bellen voor een stageplek. De guerrilla-actie is onderdeel van een campagne die meer awareness moest creëren bij een groep die ARA graag als stagiair(e) wil hebben. Een korte video van de guerrilla-actie vind je hieronder:
Wat zijn QR Tags?
QR staat voor Quick Response en werd in 1994 uitgevonden als opvolger van de bekende streepjescode. QR Tags zijn echter tweedimensionaal waardoor er veel meer informatie op past. Een QR Tag ziet er uit zoals hiernaast.
Hoe werkt het?
Om QR Tags te kunnen lezen heb je een mobiele telefoon nodig met camera en internet. Je moet een speciaal programma op je mobile installeren. Wanneer je vervolgens met je camera over de QR Tag gaat word je automatisch doorgestuurt naar de webpagina. Hier kun je een programma downloaden op je mobiele telefoon dat QR Tags klan scannen.
Bron: ARA