Het ruim 30 medewerkers tellende ARA is al 40 jaar een bekende naam als het gaat om bijvoorbeeld employer en internal branding. Vanaf 1 juli 2020 is New Growth Strategies als vaste strategische partner daarbij gekomen. Samen willen ze de combinatie van employer en internal branding verder brengen. ‘Want daarmee maak je het verschil tussen winnen of verliezen’, aldus de initiatiefnemers.
‘Het werkgeversmerk is het kompas voor elke organisatie.’
‘Het werkgeversmerk is het kompas voor iedere organisatie’, aldus Paul Kroef, algemeen directeur van ARA. ‘Het is een cliché, maar de schaarste aan talent neemt nog steeds toe. Bovendien is er nu meer dan ooit behoefte aan inspiratie en motivatie van medewerkers, want hoe houd je medewerkers gemotiveerd en betrokken als het grootste deel thuiswerkt?’
One stop shop
Het Rotterdamse ARA M/V is onderdeel van ARA, dat op zijn beurt weer onderdeel is van TBWA\Worldwide. Het toonaangevend bureau op het gebied van employer branding telt klanten als PostNL, KPMG, Erasmus Medisch Centrum, Cloetta, Rijk Zwaan en Lely. Om de nieuwe fase in de ontwikkeling te markeren, heet ARA M/V vanaf 1 juli 2020 ARA Employ en wordt strategisch dus versterkt door New Growth Strategies. ‘Zo geven wij volop inhoud aan de ambitie om bij te dragen aan de ontwikkeling van merken in de volle breedte’, aldus Kroef.
‘Data én insights. Strategie én creatie. Onboarding én Employee Advocacy.
New Growth Strategies is sinds 2019 actief op de markt van internal branding en herbergt, onder leiding van Marc van Eck, inmiddels een team van 10 strategen. Het nieuw gevormde ARA Employ profileert zich als one stop shop voor de combinatie van employer en internal Branding. Kroef: ‘Data én insights. Strategie én creatie. Contentproductie én development. Onboarding én Employee Advocacy. Trainingen én workshops. Resultaatanalyse én optimalisatie.’