Géén snelle matches tussen klant en kandidaat, maar juist een focus op de company culture en het creëren van kwalitatieve en duurzame matches. Dat is waarin het Amsterdamse DIQQ zich zegt te onderscheiden van andere recruiters en recruitmentbureaus in de ict-wereld. Een nieuwe merkcampagne onder de hashtag #weareDIQQ moet dat nog eens onderstrepen.
‘Vooral binnen consultancy is personeel je belangrijkste troefkaart om te groeien.’
De campagne is gemaakt samen met creatief bureau Ice Cream Media. In de campagne ligt de focus op groei door samenwerking. Het gaat om ‘een compleet nieuwe look & feel, die moderner en volwassener aanvoelt’, aldus DIQQ-oprichter Michiel de Graaf (foto boven). ‘De belangrijkste reden waarom ik 3 jaar geleden dit bedrijf begon is simpelweg: (werk)plezier terugvinden. Vooral binnen consultancy is personeel je belangrijkste troefkaart om te groeien. Daarom wil je een gezonde en sterke bedrijfscultuur creëren.’
Kanban en agile
DIQQ vindt het belangrijk om continu te blijven innoveren, aldus De Graaf. ‘Zo hebben we wekelijkse kennissessies, hebben we onze eigen in-house development-tak onder de naam Rebels en houden we eens in de twee weken een zogeheten Kanban. Dan bespreken we met alle consultants wat gedaan moet worden, welke processen lopen en welke afgerond zijn. Zo weet iedereen wat er speelt binnen het team en is er ruimte om elkaar te helpen en om van elkaar te leren.’
‘Eens in de twee weken bespreken we met alle consultants wat gedaan moet worden.’
Kanban is geïnspireerd op de agile manier van werken. Dit houdt in dat je snel moet kunnen schakelen als team in een steeds veranderende omgeving. DIQQ probeert door middel van deze werkwijze processen te automatiseren en zo efficiënt mogelijk samen te werken. ‘Zeker in een tijd waarin COVID-19 vraagt om creatieve oplossingen, vinden wij dit erg belangrijk’, stelt De Graaf.
Lancering nieuwe website
Met de re-branding en de nieuwe campagne is ook de website onder handen genomen. ‘Deze functioneerde voorheen puur als jobplatform voor kandidaten, maar nu kunnen zowel klant als kandidaat informatie vinden over DIQQ en het samenwerkingsproces’, vertelt De Graaf. ‘De website heeft als doel om te informeren en te inspireren. Ook is er gekeken naar de UX/UI-storytelling en is deze SEO technisch on point gemaakt.’
Het DIQQ-team telt tegenwoordig ruim 20 medewerkers.
DIQQ is in drie jaar uitgegroeid tot een succesvolle scale-up, die momenteel kantoor houdt op het Amsterdamse Rokin. Het team telt tegenwoordig ruim 20 medewerkers. In de 3 jaar van het bestaan heeft DIQQ meer dan 650 IT-professionals aan een job geholpen; dit jaar wordt een omzetgroei van bijna 40 procent verwacht. De nieuwe campagne heeft onder meer het doel ‘het imago van recruitmentconsultants te verbeteren door te focussen op een persoonlijke approach met klant en kandidaat’. Daarnaast wil DIQQ graag ‘top-of-mind worden bij iedere IT-professional in Nederland’, aldus De Graaf.
Lees ook:
- Alle zakennieuws