Gem. leestijd 2 min  280x gelezen

Waarom de nieuwe campagne van Amstelring focust op wanneer ze níet nodig zijn

Voor de tweede keer in relatief korte tijd komt Amstelring met een opvallende arbeidsmarktcampagne. Dit keer staat vooral de vraag centraal wat je er als werknemer níet hoeft te doen. Hoe kwam dat idee van de ouderenzorgorganisatie zo tot stand?

Het artikel gaat hieronder verder.

Masterclass Employer branding

Neem een voorsprong met een sterk werkgeversmerk. Om nieuw talent binnen te halen én om te verbinden met jouw ...

Bekijk event
Lees meer over Masterclass Employer branding
Waarom de nieuwe campagne van Amstelring focust op wanneer ze níet nodig zijn

Begin vorig jaar trok ouderenzorgorganisatie Amstelring al de aandacht met een vrolijke campagne rondom ‘mensenmensen‘, het eerste live werk van het destijds net gestarte employer branding-bureau RRAARR. Recent kwamen beide samen met het vervolg op dat eerste succes, dit keer volledig gefocust op de veranderende visie op kwaliteit van ouderenzorg: ‘Kijken naar wat iemand nog wel kan.’

De visie op ouderenzorg is veranderd’, vertelt Fleur Weisbard, coördinator arbeidsmarktcommunicatie, over de gedachte achter de campagne. ‘We zien de kwaliteit van leven verbeteren van de mensen die in onze woonlocaties wonen, wanneer we meer nadruk leggen op welbevinden en minder op de medische kant van zorg. Daarom kijken we bij Amstelring anders naar de inhoud van ons werk en benadrukken we in de nieuwe merkcampagne de eigen kracht van mensen. Wij weten wanneer we nodig zijn, maar ook wanneer níet.’

Nadruk op skills

Bij de werving van nieuwe collega’s legt Amstelring steeds meer nadruk op het belang van competenties en soft skills, naast of in plaats van zorgdiploma’s, aldus Weisbard. ‘Mensenmensen zijn van onschatbare waarde voor de teams en de cliënten. Onze payoff is dan ook zorgvuldig gekozen, omdat dit precies is wat onze collega’s typeert. Bij ons werken betrokken en waardevolle mensen die echt het verschil willen en kunnen maken in het leven van anderen.’

Rens de Groot, Creative Director en co-founder van RRAARR, vult aan: ‘Met krachtige beelden van krachtige ouderen en een vleugje luchtige humor laten we met deze campagne zien dat ouder worden niet betekent dat je niets meer kunt – integendeel.’ De strategie ligt volgens hem in het verlengde van de visie van Amstelring: de mens zien. ‘En hoe leuk is het dan om een campagne te maken voor de werving van nieuwe medewerkers waarin je zegt dat ze soms niet nodig zijn?’

‘Hoe leuk is het om een campagne te maken voor de werving van nieuwe medewerkers waarin je zegt dat ze soms niet nodig zijn?’

Door ‘structureel te verrassen’ met het werkgeversmerk wil Amstelring bovendien het imago van de ouderenzorg een stevige boost geven en zichzelf als werkgever nog beter op de kaart zetten. Ouderen spelen in de campagne de hoofdrol. ‘Geen clichébeelden, maar portretten van stoere ouderen’, aldus Weisbard. De campagne kun je zowel online als offline tegenkomen, verspreid door Amsterdam, in het bus- en metronetwerk daaromheen en op voortgezet onderwijs, mbo’s, hbo’s en universiteiten met zorgopleidingen in de regio.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners