De Werf& Awards zijn dit jaar op een totaal andere manier uitgereikt dan andere jaren. De blijdschap bij de winnaars was er niet minder om. Uiteindelijk waren de prijzen van de vakjury voor Arkin (Arbeidsmarktcommunicatie) en Cendris en Jobsrepublic (Recruitment). Het publiek bleek het meest enthousiast over de cases van Alliander (recruitment) en het Franciscus Gasthuis & Vlietland (Arbeidsmarktcommunicatie).
Zie hier de uitreiking van een half uur:
In de categorie ‘Recruitment’
In de categorie ‘Recruitment’ werden de volgende 5 cases genomineerd:
En de Awards waren in deze categorie dus voor:
Publieksjury: Chatten vóór je sollicitatie! – Alliander
Alliander ging vorig jaar in gesprek met de technische doelgroep, zonder sollicitatie, via chat. Dat leverde goede resultaten op.
‘Goed touchpoint’
De jury: ‘Goed touchpoint om laagdrempelig met potentiële kandidaten in contact te komen. Complimenten dat kandidaten na reguliere werktijd in contact kunnen komen met recruiters.’
- Lees er hier meer over.
Vakjury: Werken aan de Spaanse Costa – Cendris & Jobsrepublic
Callcentermedewerkers lastig te vinden? Niet als je ze een baan aanbiedt waarbij ze de kans krijgen een jaar in Valencia door te brengen, zo ondervond Cendris.
‘Erg goed op de doelgroep ingezet.’
De jury: ‘Prima voorbeeld met een helder verhaal over werk/leven (niet baan) in Valencia. Erg goed op de doelgroep ingezet.’
- Lees er hier meer over.
In de categorie ‘Arbeidsmarktcommunicatie’
In de categorie ‘Arbeidsmarktcommunicatie’ werden de volgende 5 cases genomineerd:
En de Awards zijn uiteindelijk voor:
Vakjury: Anti-stigma & wervingscampagne – Arkin
‘Gezocht: Glennoloog, Ansoloog, Eusoloog,…’. De wervingscampagne van ggz-organisatie Arkin met tal van bekende Nederlanders behoorde ongetwijfeld tot de meest besproken campagnes van het jaar. Ook de vakjury was zeer enthousiast over concept en uitwerking van deze waarschijnlijk meest-BN’er-rijke employer branding-campagne ever.
‘Zeer goed doordachte case vanuit strategie.’
De jury: ‘Een zeer goed doordachte case vanuit strategie en uitstekende executie. Het maakt het tastbaar en toegankelijk. Laat zien dat stoornissen iets is van alle mensen en het werk dus heel waardevol maakt.’
- Lees er hier meer over.
Publieksjury: #WieDeKlompPast – Franciscus Gasthuis & Vlietland
Veel wervingscampagnes van ziekenhuizen zetten de verpleegkundige centraal. Het Franciscus Gasthuis & Vlietland koos een volstrekt eigen invalshoek: de in de zorg zo bekende klomp. Het leverde een campagne op met ongekend veel mogelijkheden.
‘De campagne houdt een mooi rond concept bij elkaar.’
Ook de vakjury was overigens enthousiast: ‘De campagne houdt een mooi rond concept bij elkaar. Indrukwekkende resultaten, leuke integratie met de recruitmentsite en instagram.’
- Lees er hier meer over
Lees ook
- Verslag van een virtuele jurydag: ‘Mensen behouden en trots maken belangrijker dan ooit’
- Dit zijn de 10 nominaties voor de Werf& Awards
- Bekijk hier nog eens alle 47 inzendingen van het jaar 2020.