Gespecialiseerde professionele werving en selectie, recruitment outsourcing en talent advisory. Dat zijn de 3 specialismen waarmee Robert Walters al jaren de markt benaderd, met verschillende merken als Robert Walters, Walters People en Resource Solutions. Vanaf nu zal dat echter allemaal gaan gebeuren onder dezelfde naam: Robert Walters.
‘Onze opdrachtgevers willen begeleiding en advies van één partner voor hun talentmanagement.’
‘In de afgelopen jaren zijn de wervingsvraagstukken van organisaties complexer geworden’, verklaart CEO Toby Fowlston deze stap. ‘Van het managen van volledige werving- en selectieprocessen en het waarborgen van een inclusief sollicitatieproces, tot het aanbieden van verschillende contractvormen; onze opdrachtgevers willen begeleiding en advies van één partner voor hun talentmanagement en wij kunnen hen die expertise bieden.’
‘Eén talent solutions business’
Fowlston zegt wereldwijd ‘belangrijke veranderingen te signaleren in de behoefte aan talent, de manieren waarop organisaties dit talent aantrekken, en de wensen en verwachtingen van professionals.’ Juist daarom voegt zijn bedrijf de wereldwijde expertise nu samen, zegt hij, ‘zodat deze services naadloos op elkaar aansluiten. Zo kan als één talent solutions business een oplossing geboden kan worden voor alle soorten wervingsvraagstukken. In een wereld die steeds complexer wordt willen wij het leven van onze opdrachtgevers makkelijker maken door onze expertise en onze diensten te combineren.’
‘In een wereld die steeds complexer wordt willen wij het leven van onze opdrachtgevers makkelijker maken.’
Wel blijven de traditionele 3 typen services intact. Zo is er Specialist Professional Recruitment voor vaste en tijdelijke werving en selectie, executive search en interim management, en Recruitment Outsourcing, dat organisaties in staat stelt om alle of een deel van hun wervingsactiviteiten over te dragen aan Robert Walters door middel van recruitment process outsourcing (RPO) of contingent workforce solutions (CWS). Ten slotte is er ook nog Talent Advisory, dat de groei van organisaties wil ondersteunen door middel van datagedreven inzichten, ontwikkeling van talent en advies over de toekomst van werk.
Nieuwe visuele identiteit
Onder de nieuwe paraplu wil Robert Walters ‘end-to-end talentoplossingen’ aanbieden in de 31 landen waarin het bedrijf actief is. Het al bijna 40 jaar bestaande recruitmentbureau telt momenteel in die 31 landen samen zo’n 3.600 medewerkers, van in totaal 74 nationaliteiten. Als onderdeel van de eenwording van zijn merken heeft Robert Walters ook een nieuwe visuele identiteit inclusief nieuw logo gelanceerd. Dit nieuwe merk won eerder dit jaar al een Transform Award voor Best Professional Services Rebrand.