De coronapandemie maakt het voor Generatie Z moeilijker dan ooit om een plek op de arbeidsmarkt te bemachtigen. Er zijn niet alleen minder arbeidsplekken beschikbaar, deze generatie is voor veel werkgevers ook nog eens een stuk lastiger te bereiken. (Lange) vacatureteksten wekken hun interesse niet of nauwelijks, visuele communicatie staat voorop. Iets waar het gros van de huidige werkgevers nog nauwelijks op inspeelt. Zo bereiken beide partijen elkaar maar heel moeilijk.
Generatie Z brengt gemiddeld zo’n 6 uur per dag door op YouTube, TikTok of Snapchat.
Recruitment-communicatiespecialist Adver-Online ziet dit als een kans om beide partijen te helpen. Daarom biedt Adver-Online vanaf vandaag de mogelijkheid om juist deze specifieke doelgroep te benaderen. Middels nieuwe wervingsmogelijkheden via YouTube, Instagram, Spotify, TikTok en Snapchat kunnen de relaties van Adver-Online campagnes verspreiden. Dit zijn immers de kanalen waarop deze generatie de meeste tijd doorbrengt: gemiddeld zo’n 6 uur per dag.
Employer branding voor Generatie Z
Naast deze nieuwe wervingsmogelijkheden kunnen de relaties van het in 2002 opgerichte Adver-Online ook bij hen terecht om hun employer branding op strategisch en uitvoerend niveau aan te scherpen. Zo kunnen werkgevers niet alleen Generatie Z werven op korte termijn, maar juist ook behouden op de lange termijn. Met deze nieuwe mogelijkheden wil Adver-Online de actuele arbeidsmarktuitdagingen duurzaam oplossen. Klanten kunnen vanaf vandaag gebruikmaken van deze nieuwe opties.