Ook in de uitzendbranche slaat de krapte toe. In de strijd om goede intercedenten richt de bekende uitzender Actief Werkt! daarom zijn pijlen op andere branches: horeca, toerisme, retail, of eigenlijk: welke andere branche dan ook waar klantgerichtheid een belangrijk onderdeel van de functie is. Dat gebeurt met een employer-branding-campagne, die is uitgewerkt in de inmiddels bekende 3 fasen binnen de customer journey: SEE, THINK & DO.
Die fasen kregen bij ‘branding film agency’ Fourcorners de volgende uitwerking:
- SEE: Om awareness te creëren werden drie commercials gemaakt waarin iemand letterlijk de overstap maakt vanuit een andere branche naar het vak ‘intercedent’. Iemand vanuit de horeca, een ander vanuit de supermarktbranche en de derde uit de reis- en hospitalitybranche (zie video hierboven).
- THINK: Deze commercials worden in de opvolgende THINK-fase opgevolgd door 6 videoportretten van intercedenten die al een carrièreswitch naar Actief Werkt! hebben gemaakt (video hieronder). ‘Hiermee bevestigen deze medewerkers dat een overstap naar Actief Werkt! een goede keuze is’, legt Fourcorners-partner Suzanne Braaksma uit.
- DO: En dan is er ook nog de de DO-fase, bedoeld om de doelgroep te overtuigen en voor conversie te zorgen. Braaksma: ‘Tijdens de opnamen voor de SEE en THINK-fase maakte onze fotograaf hiervoor hoge kwaliteit fotomateriaal voor gebruik in .gifjes, banners, social posts.’
De campagne wordt erg enthousiast ontvangen, vertelt ze. ‘Al in de eerste week van de campagne kwamen er sollicitaties binnen.’
Meer dan 25 jaar ervaring
Actief Werkt! heeft meer dan 25 jaar ervaring in de uitzendbranche en is met een omzet van meer dan 150 miljoen euro een middelgrote uitzendorganisatie. Voorheen was het bureau vooral bekend onder de naam TiP Personeelsdiensten en Ténce! Inzetbureau. Nu maakt het deel uit van Actief Interim, een van de snelst groeiende uitzendbureaus met een uitgebreid vestigingennetwerk in Nederland, België en Duitsland. Actief Werkt! richt zich vooral op vacatures op het gebied van productie, techniek, facilitair, transport, logistiek, commercie en administratie.
Lees ook
- Campagne van de week: de NS gaat dit keer voor de volle 100%
- Hoe DJI ook voor verpleegkundigen een boeiende werkgever wil zijn (podcast)
- Alle campagnes van de week
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.