De Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie luidt 2019 in met een nieuw logo en huisstijl. Het nieuwe logo moet de veelzijdigheid uitstralen die past bij het oudste opleidingscentrum in Nederland op recruitmentgebied.
Sinds de oprichting in 2006 is de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie uitgegroeid tot een dynamisch bedrijf met een goede naam in de markt. De Academie verzorgt (incompany) trainingen en meerdaagse opleidingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, recruitment en mobiliteit. Inmiddels is het bedrijf – veruit – de grootste opleider in Nederland op dit gebied. Het nieuwe logo is in de vorm van een diamant met 6 zijdes. Die zijdes staan voor de veelzijdigheid van de Academie:
- Altijd actueel
- Inspirerend
- Interactief
- Direct toepasbaar
- Hoog gewaardeerd
- Docenten zijn experts
Meer kleurrijke look
Van het vertrouwde blauw is overgestapt naar een meer kleurrijke look. De bekende blauwe kleur komt hierin nog wel terug. ‘Hiermee laten we zien dat wij nog steeds dezelfde betrouwbare organisatie zijn met ambities voor de toekomst’, aldus Academie-coördinator Anja van Kemenade.
Informelere schrijfstijl
In het najaar van 2018 is reeds gekozen voor een informelere schrijfstijl ‘die past bij de moderne en toegankelijke organisatie die we zijn’, aldus Van Kemenade. ‘Dit is onder andere terug te zien in onze teksten op de website. Maar ook in de contacten met onze deelnemers en in alle andere (online) communicatiemiddelen. De komende tijd gaan we deze minder formele en meer eigentijdse schrijfstijl samen met het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl verder doorvoeren op onze website en in al onze communicatie-uitingen.’