ICT-bedrijf Ordina Nederland heeft ACA Communicatie uitverkoren de arbeidsmarktcommunicatie voor haar rekening te nemen. Het eerste project behelst een wervingsactie voor young professionals, waarvan de bijbehorende actiesite vandaag wordt gelanceerd. Ordina is op zoek naar starters die iets te vertellen hebben.
Meer dan alleen een goed cv
Ordina werkt op het snijvlak van Business en ICT en positioneert zichzelf als kennisleverancier die verbetering en vernieuwing in gang zet. “Wij zijn op zoek naar starters met een technische achtergrond op hbo- en academisch niveau die meer in hun mars hebben dan alleen een goed cv” , aldus Marije van den Bovenkamp, senior communicatie adviseur van Ordina. “Wij richten ons op young professionals die, zoals wij het noemen, booksmart en streetwise zijn. Mensen die iets te melden hebben. Wat heb je bijvoorbeeld nog meer gedaan tijdens je studie, heb je gereisd, vrijwilligerswerk gedaan? Dat bracht ons erop om onze wervingscampagne op te hangen aan het thema: starters met een verhaal”.
Nationale Carrièrebeurs
Op de nieuwe actiesite vind je filmpjes en verhalen van jonge medewerkers en recruiters van Ordina. In die verhalen gaat het niet alleen over het werk, maar ook over de mens achter de medewerker.
De totale campagne is een combinatie van deze actiesite, advertenties bijvoorbeeld in de Metro, acties op social media als LinkedIn en een aantal campus recruitment projecten. Hoogtepunt in de wervingscampagne is de Nationale Carrièrebeurs die op 16 en 17 maart zal plaatsvinden in de RAI in Amsterdam. “Daar leggen we verreweg de meeste contacten en ontmoeten we een groot deel van ons toekomstig personeel”, aldus Van den Bovenkamp.
Nog vóór de zomer staat een vervolg van deze actie gepland en een derde fase wordt in het najaar vormgegeven.