Van de in totaal 337 inzendingen heeft de SAN jury er zeven genomineerd voor een Accent in de categorie Personeel. Het SAN Accent is de enige communicatie vakprijs van adverteerders voor adverteerders. UMC Utrecht heeft met haar bureau Steam als enige twee nominaties.
Nominaties
De zeven nominaties zijn:
- The Dutch Guy
Adverteerder Imtech
Bureau BVH Groep
- De Luchtmacht. Eén team. Eén taak.
Adverteerder Koninklijke Luchtmacht
Bureau ARA
- MTV Networks manifest
Adverteerder MTV Networks
Bureau MTV Networks + Innate Motion
- Wordt vervolgd
Adverteerder Openbaar Ministerie
Bureau ACA/JES communicatie
- Werken bij het Rijk. Als je verder denkt.
Adverteerder Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Bureau Euro RSCG Amsterdam + Eurizon
- Doktertje spelen
Adverteerder UMC Utrecht
Bureau Steam + MediaMonks
- Kanjers van het WKZ
Adverteerder Wilhelmina Kinderziekenhuis / UMC Utrecht
Bureau Steam
SAN Accent
De Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) is in 1988 opgericht met als doelstelling de kennis en ervaring van adverteerders in te zetten voor een structurele bijdrage aan het communicatievak. De SAN stelt daartoe het SAN Jaarboek samen met daarin een overzicht van relevante reclamecampagnes van het voorafgaande kalenderjaar, onderverdeeld in 10 categorieën en als extra de overkoepelende categorie Geïntegreerde Communicatie.
Deze campagnes worden per categorie beoordeeld door een juryteam van marketing en communicatie professionals. De juryleden dienen werkzaam te zijn bij een adverteerder. De totale jury bestaat uit ruim 240 leden.
Campagnes die worden bekroond ontvangen een SAN Accent, een fraai vorm-gegeven RVS kubus met inscriptie. De gewonnen Accenten wordenop 27 mei tijdens een feestelijke bijeenkomst in Hilversum uitgereikt.
Bron: SAN