Bureau Steam is de grote winnaar geworden van de donderdag 26 november uitgereikte Magneten, de jaarprijzen voor arbeidsmarktcommunicatie. Van de 6 uitgereikte hoofdprijzen, nam het bureau er 4 mee naar huis
Tijdens een bijeenkomst in het Krant Café van hoofdsponsor TMG, waar zo’n 140 genodigden aanwezig waren, werden eerst de 11 nominaties bekend gemaakt. Vervolgens werden er 6 Magneten uitgereikt aan de, volgens de verschillende jury’s, beste arbeidsmarktcampagnes van 2014/2015.
De winnaars op een rij:
Categorie Campagne/Actiesites
Titel HBO-V in de ouderenzorg – Daar zit meer achter
Opdrachtgever ActiZ & Verpleegkundigen en Verzorgenden Nederland
Bureau MADE BY JACK
Categorie Online campagnes
Titel Air Controller (blinded wingsuit man)
Opdrachtgever Ministerie van Defensie
Bureau Steam / Maximum
Categorie Online campagnes
Titel Marine versus
Opdrachtgever Ministerie van Defensie
Bureau Steam
Categorie Overige online en interactieve media
Titel #crimediggers
Opdrachtgever Steam
Bureau Politie
Categorie Mobiel
Titel Grip op Ebola
Opdrachtgever Rijksoverheid – Expertisecentrum Org. & Personeel
Bureau Kaliber
Categorie Geïntegreerd
Titel #crimediggers
Opdrachtgever Steam
Bureau Politie
Verder genomineerd
Verder genomineerd waren nog twee campagnes van Defensie, nog een geïntegreerde campagne van HBO-V in de ouderenzorg, en een campagne van KPN (zoekt monteurs voor de problemen van de toekomst) en de selfiebox van TNT.
Academie Talent
Ook dit jaar was er een competitie op scholen uitgeschreven onder de noemer Academie Talent. De opdracht dit jaar was een campagne te ontwikkelen voor het Ronald McDonald Huis Sophia Rotterdam. Uit de inzendingen kwam het team Betke Winters en Bo Kleuskens van Fontys Hogeschool Communicatie Creatief als winnaar uit de bus: zij wonnen de Academie Magneet.