De Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie heeft dit jaar 45 inzendingen ontvangen. Vanaf 4 september wordt er gejureerd. Eind september worden de nominaties bekendgemaakt en op 31 oktober worden de Magneten uitgereikt.
Cross mediale campagnes
‘Het cross mediale karakter van de ingezonden campagnes maakt dat de jury steeds dieper in een case moet duiken.’ aldus SJP-voorzitter Hans Kroonen ‘Een game bijvoorbeeld, kun je niet beoordelen als je ‘m niet ook even speelt. Maar je wilt ook weten hoe de game is aangejaagd en bijdraagt aan recruitmentdoelstellingen. Werk aan de winkel voor de jury’s dus!’
Het soort inzendingen wordt steeds diverser en de campagnes crossmedialer. Inzendingen van adverteerders als ABN AMRO, Ahold, Croon Elektrotechniek, Defensie, Eneco, Nationale Politie, PostNL, Luchtverkeersleiding Nederland, Rabobank zijn steeds vaker complete cases.
Bredere doelstellingen en diversiteit
Sommige inzendingen dienen naast werving ook andere doelen. Zo werft de inzending van Kinderboerderij De Pijp personeel én fondsen en heeft de campagne van Randstad ook corporate doelstellingen. De SJP is blij met de diversiteit aan adverteerders. Zorg, overheid, techniek, energie, finance, retail, veel sectoren zijn vertegenwoordigd. Voor de categorie Employer Brand heeft de jury dit jaar weer meer cases te beoordelen. De jury’s gaan vanaf 4 september aan het werk en bestaan zowel uit strategen en creatieven van bureaus als verantwoordelijken aan klantzijde.
Uitreiking
De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de Employer Branding Experience 2013. Dit vakcongres over werkgeversmerken, recruitment en arbeidsmarktcommunicatie is op 31 oktober in het Circustheater in Den Haag. Al het ingezonden werk, inclusief de Jong Talent campagnes worden daar geëxposeerd.