Een soort assessmentcentrum in een trailer: dat is de Mobile Talent Room waarmee werving- en selectiebureau Technisch Nederland dit jaar het land intrekt.
‘We zijn al met een paar grote bedrijven in gesprek om onze nieuwe Mobile Talent Room in te gaan zetten’, zegt Steven Duinhouwer, eigenaar van Technisch Nederland, dat samen met collega-bureau Commercieel Nederland deel uitmaakt van de Talent Partners Nederland Groep.
Escape Room
De assessmenttrailer is een vervolg op het succes van het ‘Escape Room Sollicitatie Concept‘, waarmee het werving- en selectiebureau uit Hengelo zelfs het NOS-journaal haalde. ‘Nu is het tijd voor een volgende stap’, stelt Duinhouwer.
Natuurlijke assessments
Uit marktonderzoek is Technisch Nederland gebleken dat veel grotere bedrijven behoefte hebben om competenties en talenten te meten via wat het bureau noemt: ‘natuurlijke assessments’. In de ‘trailer op maat’ kunnen deelnemers in een team diverse voor bedrijven op maat gemaakte opdrachten uitvoeren en puzzels oplossen. Daarnaast kunnen er sollicitatiegesprekken plaatsvinden deelnemers en kunnen deelnemers getest worden op hun persoonlijkheid en talenten door DISC-persoonlijkheidstesten.
Op de parkeerplaats
De Mobile Talent Room kan overal geplaatst worden, op de parkeerplaats voor het bedrijf of op elke andere gewenste locatie. De trailer heeft een aparte ‘regiekamer’, waar bijvoorbeeld de selecteur of recruiter direct kan meekijken en -luisteren tijdens het spelverloop. De test in de trailer wordt ontwikkeld met ondersteuning van de Rijksuniversiteit Groningen, zodat de uitkomst ook wetenschappelijk onderbouwd wordt.
Lees ook:
- Solliciteren in de Escape Room: een ware media-explosie