
Heineken, de NS en Sogeti worden door hun (oud-)werknemers het best beoordeeld van alle Nederlandse bedrijven. Zij laten namen als KLM, Vodafone, KPN en Quintiq net achter zich.
Dat blijkt een onderzoek van vacature- en carrièremarktplaats Glassdoor in de eigen database. De drie hoogst genoteerde bedrijven ontlopen elkaar nauwelijks. De verschillen worden pas ver achter de komma zichtbaar.
Plaats | Bedrijf | Beoordeling | |
1 | Heineken | 4.4 | Lees de beoordelingen |
2 | Nederlandse Spoorwegen | 4.4 | Lees de beoordelingen |
3 | Sogeti | 4.4 | Lees de beoordelingen |
4 | KLM | 4.3 | Lees de beoordelingen |
5 | Vodafone | 4.3 | Lees de beoordelingen |
6 | KPN | 4.3 | Lees de beoordelingen |
7 | Quintiq | 4.3 | Lees de beoordelingen |
8 | Ziggo | 4.2 | Lees de beoordelingen |
9 | Starbucks | 4.1 | Lees de beoordelingen |
10 | ASML | 4.1 | Lees de beoordelingen |
Gemiddelde beoordeling op 5-puntsschaal (afgerond op één decimaal achter de komma) op basis van ruim 35.000 Nederlandse reviews, d.d. 16 november 2015. Alleen bedrijven met minimaal 25 reviews zijn opgenomen in de lijst.
Genieten, verantwoordelijkheid en ontwikkelingskansen
Zelf hebben de bedrijven wel inzichtelijk waarom ze tot de toppers behoren. Zo benoemt Heineken tegen Glassdoor de kernwaarde ‘genieten’ als onderscheidende factor. NS bevestigt de reviews van medewerkers dat verantwoordelijkheid een belangrijke rol speelt binnen de organisatie. En Sogeti zegt op zijn beurt het belangrijk te vinden dat zijn mensen zich blijven ontwikkelen. Het bedrijf biedt hier ook mogelijkheden voor en zegt te verwachten dat de medewerkers initiatief blijven tonen.