Of het een pure promo-actie is, of toch een serieuze recruitmentactiviteit, dat laten we even in het midden. Maar begin december gaan wel 200 studenten 3 minuten de Noordzee in met recruiters uit het bedrijfsleven, onder leiding van ‘Iceman’ Wim Hof.
‘Op dinsdag 1 december worden bij Zandvoort op ijskoude wijze de grenzen van recruitment verlegd’, ronkt de organisatie, het Business Talent Network (BTN). De tijd van sollicitatiebrieven en -gesprekken is voorbij, aldus het recruitmentplatform, ‘anno 2015 liggen academische studenten en het bedrijfsleven midden in de winter naast elkaar te dobberen in het koude water bij Zandvoort.’
Iceman Talent Experience
Voor de zogenoemde ‘Iceman Talent Experience’ strikte de organisatie de over de hele wereld bekende Wim Hof, die ooit bijna 2 uur tot aan zijn kin in een bad vol ijsblokjes lag. Ook beklom hij – samen met BTN-directeur Oscar Bieleveld – zo goed als naakt de Kilimanjaro.
Workshops, casestudies, presentaties
Maar het is niet alleen kou trotseren wat de klok slaat, voorafgaand eraan gaan de deelnemers ook nog in een hotel in Zandvoort serieus met elkaar om tafel voor workshops, casestudies en presentaties. En daar maken 10 organisaties, waaronder Stibbe, Albert Heijn, Coca-Cola, Accenture en Unilever (van het Ola-ijs), dus ook kennis met de studenten die niet vies zijn van een koele uitdaging. De bedrijven leiden ook een eigen talent-workshop met 20 geselecteerde studenten.
Oprah Winfrey en Streisand ontdekken The Iceman https://t.co/j6asa1hHqmpic.twitter.com/H5aOL7DQ5i
— AD Show (@ADshownieuws) 2 november 2015
RTL Boulevard
Het gaat natuurlijk niet alleen om recruitment bij het te water gaan van de 200 masterstudenten. Business Talent Network is namelijk ook niet vies van een beetje publiciteit eromheen. Zo heeft RTL Boulevard al toegezegd een item te komen maken bij het evenement, en zullen allerlei BN’ers (onder wie Winston Gerschtanowitz en Katja Schuurman) meedoen met de Iceman Training van Wim Hof, en gevolgd worden tijdens het hele event.