Employer branding komt bij de meeste organisaties pas weer in zwang als er krapte is op de arbeidsmarkt. Maar ook als het aanbod van personeel groot is, is het belangrijk om de beste kandidaten te werven. Door het ontwikkelen, onderhouden en uitbouwen van een sterk werkgeversmerk, neem u een voorsprong om talent binnen te halen. Employer branding is dus belangrijk voor elk bedrijf en op elk moment. In dit whitepaper leest u 20 redenen om in 2015 met employer branding aan de slag te gaan.
Intern en extern
Het behouden van talent is bij employer branding net zo belangrijk als talent binnenhalen. Employer branding heeft dan ook zowel intern als extern grote voordelen. Hierbij kunt u denken aan:
Intern:
- Productiviteit van medewerkers
- Referral recruitment
- Reductie directe wervingskosten
Extern:
- Inspelen op (verwachte) krapte
- Hogere kwaliteit van sollicitaties
- Versterken corporate merk
Op 12 en 13 februari 2015 organiseert de Academie voor Arbeidsmarkcommunicatie de Bootcamp Employer Branding. Tijdens deze bootcamp ontdekt u hoe u met uw eigen werkgeversmerk het verschil kan maken op de interne en externe arbeidsmarkt.
Download het whitepaper
Dit whitepaper geeft u een overzichtelijke lijst met zowel 10 interne als 10 externe voordelen van employer branding. Met welke redenen krijgt u intern de handen op elkaar om in 2015 te investeren in employer branding?
Download het 14 pagina’s tellende whitepaper met de 20 voordelen van Employer branding door onderstaand formulier in te vullen.