Al bijna een miljoen views kreeg Aviko de afgelopen weken op zijn nieuwe wervingscampagne voor technici op YouTube. Een ongekend succes voor de aardappelspecialist.
Wat doe je als je als sterk foodmerk op zoek bent naar elektrotechnici, onderhoudsmonteurs, productietechnici en procesoperators? ‘Dan voer je gedegen onderzoek uit naar de pullfactoren van deze doelgroep, je bedenkt een slimme strategie en ontwikkelt vervolgens een heldere campagne waar de doelgroep niet omheen kan’, aldus Macknificent, het arbeidsmarktcommunicatiebureau dat recent voor Aviko aan de slag mocht. Het resultaat heet: ‘Het recept voor een mooie carrière’.
Schoolboards en advertenties
De twee korte video’s die vervolgens werden geschoten zijn de afgelopen inmiddels al enkele honderdduizenden keren bekeken. Naast video wordt de doelgroep bereikt met zogeheten ‘schoolboards’ en advertenties rondom de fabrieken van Aviko in Nederland en België. Online is er een speciale landingspagina voor technici gemaakt, en zijn er verschillende uitingen op sociale media zoals Facebook Direct Ads en YouTube TrueView.
En er is ook referral bij
Om de wervingscampagne een extra impuls te geven is intern een referralprogramma gelanceerd, waarin medewerkers van Aviko wordt gevraagd mee te zoeken naar nieuwe collega’s. De beloning voor wie een kandidaat aanbrengt kan oplopen tot 1.250 euro bruto.
Lees ook:
- CMS vraagt nieuw talent of ze ‘te slim’ zijn om alleen advocaat te zijn
- Picnic komt met wervingscampagne: ‘Geluk zit in een klein autootje’