Werf& Live was donderdag 11 mei weer een feest voor de ruim 250 gasten. Wat is ons dit jaar opgevallen op de jaarlijkse hoogmis voor goed recruitment?
In elk geval dat de sfeer in de breakoutsessies overal goed was. Ontspannen, en leerzaam bovendien, zo viel te horen in de wandelgangen. ‘Het is net een reünie’, twitterde Inge Beckers enthousiast. Maar dan wel een reünie waar je ook nog wat opsteekt…
Zoals van Rik Blokland, die zijn publiek wat geheime kneepjes leerde van het creatieve vak. En daarbij onder meer liet zien dat er drie vormen zijn waarop je een concept kunt neerzetten; informatief, symbolisch of een mentaliteitsconcept. En dat een campagne altijd twee belangrijke onderdelen heeft: belofte en bewijs. Zonder die twee wordt het niets, wilde hij maar zeggen.
Daarna was het weer op een drafje naar de grote zaal, om maar niets te hoeven missen van de speech van internationaal vermaard recruitmentgoeroe Kevin Wheeler. Zijn niet al te swingende powerpoint mocht dan misschien niet helemaal iets van de toekomst zijn, zijn bespiegelingen waren dat zeker wel. Van de onvermijdelijke opkomst van chatbots tot het einde van de baan zoals we die nu kennen: Wheelers blik in de toekomst blijft fascineren.
Dat leverde dan ook geboeide gezichten op. En een mooi zoekplaatje: zie jij jezelf zitten?
De uitreiking van de Werf& Awards
Waarna voor de 10 genomineerden van de Werf& Awards eindelijk het uur U aanbrak: de uitreiking van de prijzen. Dat leidde onder meer tot vreugde bij Albert Heijn, dat voor de tweede keer in successie met een publieksprijs naar huis ging:
Diezelfde vlag kon uit bij Philips Lighting, waar de nieuwe Award ongetwijfeld een mooi plekje op de schouw krijgt naast die van vorig jaar.
Bij Praxis was de vreugde ook groot. De Award was dan ook volstrekt onverwacht, reageerde hoofd HR Merel Vollenberg. ‘Ik zie hier zoveel mooie technische cases. Dat hebben wij allemaal nog niet, hoor.’ Maar ook zonder hoogstaande technologie kun je dus blijkbaar ook nog gewoon goede dingen doen, antwoordde juryvoorzitter Marion de Vries.
En dan volgde tot slot ook nog eens de klapper: de juryprijs in de categorie ‘Arbeidsmarktcommunicatie’, voor OGD ict-diensten. Een luid gejuich steeg op uit de zaal bij de bekendmaking van die prijs, en binnen de kortste keren stonden 10 jonge mannen in voornamelijk jeans en sneakers op het podium. Met – check! – allemaal een persoonlijk gemaakt visitekaartje.
Tijd voor knallende kurken!
En daarna: tot ziens, op donderdag 19 mei 2018!
Lees ook:
- Werf& Live was weer een feest – en dit zijn de foto’s (1/2)
- OGD, Praxis, Philips Lighting en Albert Heijn winnen Werf& Awards 2017
Foto’s door Wouter Went