In een nieuwe rubriek schetsen we elke week een nieuwe wervingscampagne. Deze week: het vleugje Indiana Jones waarmee SVRZ avonturiers in de ouderenzorg zoekt.
SVRZ (Stichting Voor Regionale Zorgverlening) verleent in Zeeland zorg aan kwetsbare ouderen, die als gevolg van lichamelijke klachten of geheugenproblemen, voor korte of langere tijd zorg en ondersteuning nodig hebben. Er werken zo’n 2.700 mensen (1.700 fte).
Opvallend beeld, met eigen mensen
In de nieuwe arbeidsmarktcampagne, die vorige week officieel van start ging, is gekozen voor ‘een opvallend beeld’, waarin overigens wel met eigen cliënten en medewerkers centraal staan. Met de huidige krappe arbeidsmarkt in de zorg is het als zorgorganisatie belangrijk om ‘op te vallen en mensen aan je bedrijfscultuur te binden’, aldus SVRZ.
Waarom ‘avontuur’ als thema?
Het thema van de campagne, ‘avontuur’ blijkt gekozen na een verhaal van een van de medewerkers. ‘Een verzorgende vertelde dat ze elke dag bij SVRZ als een nieuw avontuur beleeft, geen dag is hetzelfde. En deze dagelijkse avonturen ga je natuurlijk niet in je eentje aan. Je doet het samen, met je cliënten en je collega’s. Haar verhaal was de inspiratie voor deze nieuwe wervingscampagne’, zo valt te lezen op de site van de zorginstelling.
Een Zeeuwse samenwerking
De campagne blijkt overigens een volledig staaltje Zeeuwse samenwerking. Want naast de eigen cliënten en medewerkers werd ook hulp ingeschakeld van andere Zeeuwse partijen. Zo kwam de ‘creatieve geest’ van Set Vexy aan boord, en werden de foto’s gemaakt in Berkenhof’s Tropical Zoo. De uitwerking deed reclamebureau 10uur uit Zierikzee. ‘Een bijzondere combinatie die heeft gezorgd voor een bijzonder resultaat’, zo stelt SVRZ zelf.
Ook in ‘Campagne van de Week’?
In deze rubriek belichten we wekelijks nieuwe campagnes of andere opvallende manieren om personeel te werven. Ook in de spotlight? Laat het gerust weten!