Wie al begint te werven op de basisschool, heeft later veel minder problemen meer om aan goede werknemers te komen.
Die les valt te trekken uit de recruitmentcase van Tata Steel, die daarvoor op 16 juni tijdens Werf& Live een van de eerste Werf& Awards in de geschiedenis in de wacht sleepte.
Expertise en effort
Er zit bij ons jarenlange expertise en effort in het recruitmentproces’, zei head of recruitment Europa Maarten Schouten. ‘Dan is het geweldig om daar nu eindelijk een prijs voor te krijgen.’
Consistente strategie
Volgens Schouten werkt Tata Steel aan een consistente langetermijnstrategie, waarbij leerlingen al op jonge leeftijd met het bedrijf in aanraking komen, en waarbij over meerdere jaren verschillende contactmomenten zijn. ‘Als je dan ook weet wie je nodig hebt qua aantallen en profielen, ja, dan kun je heel succesvol zijn.’
Uitrollen naar andere doelgroepen
Zo succesvol zelfs, dat Tata Steel besloten heeft de aanpak van de leerlingenwerving nu ook verder uit te rollen naar andere doelgroepen, verklapte Schouten er meteen maar bij.
Lees de hele case van Tata Steel:
Of bekijk nog meer van Werf& Live:
- Zo gaaf was Werf& Live (de eerste video)
- Suzanne Jansonius: ‘Echt impact heb je na het tekenen van het contract’
- Tjeerd van den Berg (Philips): ‘Employee advocacy is heel belangrijk’
- Laura van der Zee (Albert Heijn): ‘Veel meer verhaal eigen medewerkers vertellen’
- Nog even nagenieten van Werf& Live, de foto’s (2/2)
- Nog even nagenieten van Werf& Live, de foto’s (1/2)
- Philips, Ahold, Hunkemöller en Tata Steel winnen Werf& Award