Een stage of stagiair zoeken? Dat kan leuker, makkelijker en efficiënter, dachten ze bij het Eindhovense Appli. Hun app maakt nu snel school bij zowel studenten als werkgevers.
categorie Recruitment.
Omschrijving van de case
Appli maakt een stagiair of stage vinden leuker, makkelijker en efficiënter voor studenten en bedrijven. De app zorgt voor een lagere drempel om het eerste contact digitaal te maken. De app laat in één oogopslag de beste stagiair of stage zien aan de gebruiker door middel van foto en video. Daarbij gebruikt Appli de nieuwste technieken zoals swipen en een chatfunctie, die niet eerder in stage-matchmaking gebruikt zijn. Door deze innovatieve tools krijgen bedrijven een goede eerste indruk en kunnen onnodige sollicitatiegesprekken voorkomen worden. Met de app kun je eenvoudig en snel een juiste keuze maken op basis van profiel en eerste voorkeuren. De student heeft een ruimere keuze aan bedrijven en vooral MKB-bedrijven kunnen beter zichtbaar worden en kiezen uit meer studenten voor hun stages.
Deze tool voorkomt onnodige sollicitatiegesprekken
De app kan door MBO-, HBO- en WO-studenten worden gebruikt en door alle bedrijven van Nederland. De app is voor student en bedrijf gratis te downloaden; bedrijven betalen alleen 50 euro (ex BTW) per type stageopdracht.
Wat was de impact van de case?
De launch van de app was in oktober 2016. Daarbij zijn circa 600 downloads gerealiseerd, waarvan ongeveer 60% afkomstig van studenten en 40% door bedrijven. Er zijn 50 matches, en 40 betaalde opdrachten gerealiseerd.
Onder meer Het FD, Dutchcowboys en Frankwatching schreven al over de app
Launching customers waren bekende bedrijven als Bol.com, DuraVermeer, Vanderlande, Xerox, Rabobank, Aces Direct en vele andere bedrijven. Ook in de media is app goed ontvangen. Onder meer Het Financieele Dagblad, Eindhovens Dagblad, Dutchcowboys, De Ondernemer, en Frankwatching schreven al over de app. Daarnaast waren er zeer positieve reacties van studenten, bedrijven en onderwijsinstellingen te noteren.
Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?
De Appli-app is innovatief en op dit moment de enige app die zich focust op het matchen van studenten en bedrijven voor stages en stagiairs. Videopitching is een upcoming tool die door Appli wordt ingezet en benut om het enthousiasme en de motivatie van de student over te brengen aan bedrijven. De app is gebruiksvriendelijk en voor campusrecruiters en het MKB is het een makkelijke tool die de keuze aan studenten zal vergroten.
Credits case
De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:
Intern: Gerben Stiphout, Mike Porton, Rob Daamen, Nathalie van Olffen, Lisa Daamen, Dylan Peters, Rens Kleine Schaars, Sanne Hoogmans, Sharina Kiesenbrink, studentendialoogtafel deelnemers
Extern: Launching customers Bol.com, Dura Vermeer, VanderLande, Xerox, Rabobank, Aces Direct, Ontwikkelteam Appli Afdeling Apps, Fontys, Avans, Hogeschool Rotterdam, Hogeschool Amsterdam, InHolland
Ook kans maken op een Werf& Award 2017?
Wil jij de opvolger worden van Hunkemöller, Tata Steel, Albert Heijn of Philips? Stuur dan uiterlijk 10 maart 2017 vóór 17.00 jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor alle informatie op Werf& Awards.
Lees hier over andere inzendingen van de Werf& Awards:
- Zo kwam DLL tot een volledig nieuwe wereldwijde recruitmentsite
- Wat doe je liever: gamen of solliciteren? (PlaytoWork)
- Tinderend Eindhovense jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt helpen (Jobtalk)
Of nog even terugblikken op 2016?
Dit zijn de winnaars van de eerste Werf& Awards