Met een heuse elevator pitch ging Hudson’s Bay de afgelopen week het land door. Het leverde niet alleen veel sollicitanten op, maar vooral ook: veel (positieve) aandacht.
De introductie van Hudson’s Bay op de Nederlandse markt wordt waarschijnlijk de grootste in de retail van de afgelopen tijd. De Canadezen openen dit jaar 10 warenhuizen, waarvan de eerste in augustus. En ook de verdere plannen zijn groots.
Van Den Bosch tot Amsterdam
Voor al die plannen zijn dus ook veel mensen nodig. Zo’n 1.800, om precies te zijn. Hudson’s Bay probeert die op een andere manier dan anders te werven. Zo ging al een campagne met influencers en rappers live, en afgelopen week trok een heuse ‘elevator pitch’ door het land. In achtereenvolgens Den Bosch, Leiden, Maastricht en (vandaag) in Amsterdam konden geïnteresseerden in een mobiele lift stappen en in 2 minuten uitleggen waarom zij graag bij het nieuwe warenhuis willen werken en waarom zij een aanwinst voor het warenhuis zijn.
Je moet geen hoogtevrees hebben als je gaat solliciteren bij Hudson’s Bay in #Leiden @hudsonsbay pic.twitter.com/ysGFwfLQlN
— Marleen Hogendoorn (@MarlayneH) 12 juli 2017
Millennial minded mensen
Geen gedoe met sollicitatiebrieven en cv’s, sommige kandidaten konden al na 2 minuten de lift verlaten met een aanbieding op zak, of de zekerheid later die week te worden teruggebeld. Hudson’s Bay zegt op zoek te zijn naar ‘millennial minded‘ mensen, mensen met een ‘inslag van nu’, die ‘van nature een open en vriendelijke uitstraling hebben’. En dat is blijkbaar in 2 minuten prima vast te stellen, volgens het warenhuis.
Veel bekijks in de komkommertijd
De actie van het Canadese warenhuis, dat in veel binnensteden de plek van V&D wil innemen, trok in elk geval niet alleen veel sollicitanten, maar ook veel bekijks. Bijna op iedere plek was de lokale pers wel uitgerukt om het fenomeen te verslaan (zie bijvoorbeeld 1, 2 en 3). Goede timing ook, zo midden in de komkommertijd. Het laat (opnieuw) zien dat corporate communicatie en employer branding uitstekend hand in hand kunnen gaan…
Meer van zulke verhalen?
Lees elke week de Nieuwsbrief van Werf&. Zo blijf je op de hoogte van alles wat er gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment! Doe het nu, het is gratis en je mist nooit meer iets!